NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Uroczyste rozpoczęcie budowy nowej bocznicy i centrum logistycznego w Jaworze: transport baterii Mercedes-Benz będzie odbywał się koleją, w sposób zrównoważony

Uroczyste rozpoczęcie budowy nowej bocznicy i centrum logistycznego w Jaworze: transport baterii Mercedes-Benz będzie odbywał się koleją, w sposób zrównoważony

wtorek, 06 wrzesień 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, CIEKAWOSTKI, GŁÓWNA, NEWS

Uroczyste rozpoczęcie budowy nowej bocznicy i centrum logistycznego w Jaworze: transport baterii Mercedes-Benz będzie odbywał się koleją, w sposób zrównoważony

Pięć miesięcy po podpisaniu umowy pomiędzy Mercedes-Benz Manufacturing Poland i Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną „INVEST-PARK” rusza budowa bocznicy kolejowej i centrum logistycznego dla fabryki Mercedesa w Jaworze. Projekt finansowany jest ze środków WSSE oraz MBMPL, a jego koszt szacuje się na kilkadziesiąt milionów złotych.

Inwestycja obejmuje budowę bocznicy kolejowej w południowo-zachodniej części strefy ekonomicznej, podobszar Jawor/DSAG S3, oraz centrum logistycznego na terenie dolnośląskiej fabryki Mercedes-Benz.

Bocznica połączona będzie z linią kolejową Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica. Na powierzchni 2,6 ha powstanie centrum logistyczne, czyli nowoczesna platforma przeładunkowa z zaawansowaną technologicznie infrastrukturą, przeznaczoną w szczególności do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do fabryk Mercedesa na świecie. Na początku 2024 większość dostaw do zakładu i transport gotowych produktów przeniesie się z drogi na tory.

– Dążenie do neutralności pod względem emisji CO2 było naszym celem od samego początku istnienia fabryki w Jaworze. Zakład zasilany jest w 100% energią odnawialną. Kolejnym krokiem redukcji śladu węglowego jest obszar logistyki. Dzięki nowej bocznicy kolejowej zminimalizujemy transport drogowy do i z fabryki, który zastąpią przewozy koleją.  Wspólnie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną robimy kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju naszej produkcji i dystrybucji – mówi Aleksandra Łukasiak, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

Fabryka Mercedesa w Jaworze jest zaawansowanym technologicznie zakładem produkującym wysoko wydajne, czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, a także baterie do samochodów Mercedes-Benz typu hybryd plug-in i elektrycznych modeli Mercedes EQ. Fabryka produkuje baterie do hybryd plug-in i aut elektrycznych marki Mercedes-EQ.

– Symboliczne „wbicie łopaty” pod nową inwestycję, budowę bocznicy i platformy przeładunkowej rozpoczyna kolejny etap rozbudowy naszego zakładu. To jednocześnie kolejny krok w kierunku redukcji emisji  CO2, tym razem w obszarze logistyki. Już za 2 lata planujemy znacząco zminimalizować transport drogowy do i z fabryki – mówi Elke Pusskeiler, Vice President Supply Chain Management and Technical Service, Mercedes-Benz AG.

– To największa tego typu inwestycja w historii Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”  i jedno z najbardziej strategicznych przedsięwzięć związanych z infrastrukturą kolejową w tej części Polski – podkreśla Piotr Wojtyczka, Prezes Zarządu WSSE.

Zakład Mercedes-Benz w Jaworze jest ważną częścią sieci produkcyjnej Mercedes-Benz Powertrain. Od początku fabryka została zaprojektowana jako zakład neutralny pod względem emisji CO2 i tym samym odgrywa pionierską rolę w ramach celów zrównoważonego rozwoju Mercedes-Benz AG: w energię elektryczną zaopatruje ją pobliska farma wiatrowa. Zakład w Jaworze, o  powierzchni produkcyjnej i logistycznej około 250 000 m² stawia na nowoczesne urządzenia i innowacyjne technologie Przemysłu 4.0 i jest ważnym pracodawcą w regionie.

 

Źródło: Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.

TAG: Aleksandra Łukasiak, Elke Pusskeiler, fabryka Mercedesa w Jaworze, INVEST-PARK, Kamieniec Ząbkowicki, Kędzierzyn Koźle, Legnica, Mercedes Benz, Mercedes-Benz AG, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Mercedes-Benz Powertrain, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, wbicie łopaty

Co możesz jeszcze przeczytać

DAF Trucks Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum pojazdów używanych pod Warszawą
obwodnica niemodlina wypadek otwarcie
Kilka jednostek straży pożarnej i śmigłowiec LPR w akcji [Na Osi]
na osi odcinek 919
Volvo czy Scania? | odcinek 919 | 27.03.2021 |

Najczęściej czytane

  • ODCINEK Na Osi 1155

    W odcinku 1155 zlot pojazdów o japońskim rodowo...
  • Volvo Trucks otrzymuje pięć gwiazdek w drugim teście Euro NCAP dla samochodów ciężarowych

    Volvo Trucks po raz kolejny otrzymało maksymaln...
  • Spektakularny debiut – MAN Lion’s Coach E uhonorowany nagrodą „Sustainable Bus of the Year 2026”

    MAN Lion’s Coach E jest główną atrakcją stoiska...
  • Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 – część 7 | Na Osi 1154

    Stoiska na XXI Ultor Master Truck Show 2025 - c...
  • Spacerowicz szczęściarz | Na Osi 1154

    Analiza wypadku: Spacerowicz szczęściarz. Mater...

Archiwum

  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP