100 ze 170 zamówionych w tym roku przez FRANCEPOL pojazdów to Scania Super. Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Firma zdecydowała się na tę inwestycję na podstawie wyników przeprowadzonych testów.
FRANCEPOL zajmuje się międzynarodowym transportem ciężarowym oraz spedycją. Podstawą działalności firmy jest transport ładunków całopojazdowych oraz ładunków sypkich na terenie UE i krajów strefy Schengen. W tym roku przypada 30-lecie istnienia przedsiębiorstwa na rynku.
FRANCEPOL współpracuje ze Scania od 1995 r., co roku powiększając lub wymieniając pojazdy ze swojej floty o rozwiązania Scania. Do końca roku flota firmy powiększy się do ok. 500 pojazdów, z czego około 80% to pojazdy Scania.
Kierowcy bardzo chwalą sobie markę Scania, wygodę użytkowania i ergonomiczność kabin. Dla nas, z punktu widzenia finansowego, ważna jest też ekonomiczność wykonywanych transportów, czyli długie przebiegi, niskie zużycie paliwa i części. Cenimy też pracę serwisu Scania – komentuje Artur Nowacki, dyrektor generalny FRANCEPOL. – Wiążemy duże nadzieje ze Scania Super. Zgodnie z wynikami naszych pierwszych jazd testowych i zapewnień Scania, co do oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 8%, jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na wynik finansowy naszej firmy – dodaje Artur Nowacki.
Korzyści na poziomie 8%
Scania Super to nowa generacja pojazdów Scania wprowadzona w listopadzie zeszłego roku, wyposażona w całkowicie nową platformę silnikową dla pojazdów Euro 6 o mocy od 420 do 560 KM. Nowa gama zapewnia obniżenie zużycie paliwa w transporcie dalekobieżnym na poziomie 8%, zasilanie biopaliwami, większą całkowitą ekonomikę eksploatacji i zupełnie nowy standard w zakresie redukcji emisji CO2. Nowy układ napędowy obejmuje również nowe skrzynie biegów i osie, a także usługę premium Scania ProCare dla klientów, którzy potrzebują maksymalnej dyspozycyjności floty.
Nasze pojazdy są dostarczane do firmy FRANCEPOL wraz z pełnym pakietem usług telematycznych i serwisowych. Wszystkie te elementy składają się na kompleksową ofertę dopasowaną do potrzeb klienta, wspierając go w prowadzeniu biznesu w sposób zrównoważony – komentuje Rafał Czerwiński, partner biznesowy Scania Zielona Góra. – Nowa platforma silnikowa Scania wpisuje się doskonale w potrzeby zarówno FRANCEPOLU, jak i innych firm transportowych, którym zależy na maksymalnej dyspozycyjności floty. Scania Super zapewnia dłuższe okresy niezakłóconej eksploatacji, co oznacza mniej czynności obsługowych – dodaje Rafał Czerwiński.
Źródło: Scania Polska