NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Kluczowe 240 sekund – szkolenie z ratownictwa technicznego

Kluczowe 240 sekund – szkolenie z ratownictwa technicznego

poniedziałek, 27 czerwiec 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Kluczowe 240 sekund – szkolenie z ratownictwa technicznego

„Kluczowe 240 sekund” – pod takim hasłem odbyło się szkolenie z ratownictwa technicznego zdarzeń drogowych, w których udział brały samochody ciężarowe. Warsztaty zorganizowano w środę 22 czerwca br. na terenie Komendy Powiatowej PSP w Kluczborku. Udział w nich wzięło ponad 100 strażaków z powiatu kluczborskiego: członkowie OSP oraz funkcjonariusze PSP.

Wydarzenie odbyło się dzięki inicjatywie i zaangażowaniu Komendy Powiatowej PSP w Kluczborku oraz stowarzyszenia OSP Powiatu KLB, sponsorów Renault Trucks Polska oraz PKO Leasing SA, a także lokalnych firm, które również dołożyły swoją cegiełkę do organizacji spotkania, a były to: Gronek Transport i Spedycja, firma Wid-lack Serwis oraz Neoclean – Detailing Studio.

Na początku spotkania uroczyście przekazano jednostce w Kluczborku prezent ufundowany przez firmy wpierające wydarzenie. Na ręce komendanta trafiły cztery kompozytowe butle na sprężone powietrze, wykorzystywane przy silnym zadymieniu, np. w pomieszczeniu lub wokół płonącego pojazdu. Butla razem z aparatem i maską zabezpieczy drogi oddechowe strażaków biorących udział w akcji.

Działania ratownicze podczas zdarzeń drogowych, w których biorą udział dwa pojazdy ciężarowe są skomplikowane i wymagają specjalistycznej wiedzy z zakresu ratownictwa technicznego oraz budowy samochodów ciężarowych. Jak podkreślił w rozmowie st. kpt. Mariusz Stępień, Komendant Powiatowy PSP w Kluczborku, w przypadku zderzeń dwóch pojazdów ciężarowych, zniekształcenia w obu samochodach są bardzo duże i przez to działania ratownicze bardzo skomplikowane. Dlatego tak ważne jest, aby ratownicy wiedzieli, które elementy, np. kabiny, można bezpiecznie rozciąć, czy jak postąpić z poduszkami powietrznymi, napinaczami pasów, działającymi pod ciśnieniem.

Ratownictwo techniczne w teorii i praktyce

Podczas spotkania uczestnicy wysłuchali wykładów nt. ratownictwa technicznego z udziałem ciężarówek, również tych transportujących substancje niebezpieczne ADR. Po części teoretycznej strażacy w praktyce ćwiczyli ewakuację poszkodowanych przy użyciu kamizelek KED, a także używając sprzętu hydraulicznego, trenowali dostęp do poszkodowanych zakleszczonych kabinach ciężarówek. Dodatkowo ratownicy w praktyce dowiedzieli się jak dobrze wykorzystać zespoły napędowe prezentowanych pojazdów pożarniczych Renault Trucks, a także mieli okazję doskonalić jazdę zestawem ciężarowym.

„Biorąc udział w tym szkoleniu realizujemy jedną z wartości firmy Renault Trucks jaką jest bliskość klienta, tu rozumiana jako pomoc ludziom poszkodowanym w wypadkach drogowych. Pokazaliśmy dziś sprzęt, z jednej strony, aby pokazać jakie mamy pojazdy ratownictwa ciężkiego w ofercie, ale też, aby przybliżyć strażakom budowę samochodów ciężarowych pod kątem prowadzenia działań ratowniczych. Sławomir Chojnicki, nasz instruktor jazdy racjonalnej pokazywał ratownikom, jak najlepiej wykorzystać wszystkie atuty pojazdów ciężarowych w praktyce i opowiadał o technice jazdy w terenie, m.in. jak i kiedy korzystamy z napędów, jak pokonać rów” – opowiadał Grzegorz Pasiński, area sales manager Renault Trucks Polska i dodał: „Natomiast Krzysztof Kita z Renault Trucks Polska oraz przedstawiciele Tandem Trucks opowiadali strażakom o budowie pojazdów, wskazywali między innymi gdzie są punkty mocowania i cięcia w kabinie ciężarowej, gdzie znajdują się przewody, jak ominąć wzmocnienia, jak odbezpieczyć siodło i odczepić naczepę, aby łatwiej i szybciej ciąć pojazdy i ratować kierowców. To wiedza specjalistyczna. Ważne, by wiedzieć, jak skutecznie ciąć kabinę w sposób, który zajmuje najmniej czasu, czasu, który może uratować komuś życie. Przekazujemy naszą wiedzę na temat ciężarówek, by pomóc wykorzystać te kluczowe 240 sekund”.

Czerwone samochody Renault Trucks

Jednym z prezentowanych samochodów Renault Trucks był specjalistyczny pojazd ratownictwa drogowego z rotatorem, będący na wyposażeniu Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego w Brzegu. Pojazd zabudowany został na 4-osiowym podwoziu Renault Trucks K520 w konfiguracji 8×4 i wyposażony w silnik o mocy 520 KM.

„Podwozie ma wzmocnione zawieszenie i ramę, tylne mosty na zwolnicach, a rozstaw osi z uwagi na zabudowę i długość rotatora wynosi 6 m. Maksymalna masa techniczna tego pojazdu wynosi 50 ton. W dwuosobowej, wydłużonej kabinie pojazdu, znajduje się leżanka i specjalnie wydzielone miejsce na wyposażenie dla załogi” – wyliczał Piotr Ziemniak, product manager Renault Trucks.

Ten specjalistyczny pojazd z rotatorem, którego zabudowę wykonała firma Szczęśniak, łączy dwie funkcje: holownika do samochodów ciężarowych oraz dźwigu do podejmowania różnego rodzaju ładunków. Co oznacza też, że pojazd może wyciągać pojazdy nie tylko w układzie osiowym. Po rozłożeniu podpór może wyciągać pojazdy również w układzie bocznym. Wyposażony został w 7 wciągarek. Najsilniejsza wciągarka holownicza z tyłu ma udźwig 30 ton, a znajdujące się na ramieniu głównym dwie wciągarki mogą podnieść po 20 ton. W sumie ramię ma udźwig 40 ton, a wysięg 9 ton. Zabudowa została wyposażona w niezbędny sprzęt techniczny do wspomagania działań ratowniczych przy jego użyciu. Są to wszelkiego rodzaju klucze, szekle, liny, pasy, zawiesia.

 

Źródło: Renault Trucks Polska

TAG: Gronek Transport i Spedycja, Kluczowe 240 sekund, Komenda Powiatowa PSP w Kluczborku, Neoclean – Detailing Studio, OSP Powiatu KLB, Piotr Ziemniak, PKO Leasing SA, Renault Trucks, Renault Trucks K520, Renault Trucks Polska, Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego w Brzegu, Wid-lack Serwis

Co możesz jeszcze przeczytać

Drabpol dla pojazdów elektrycznych
Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach
Volvo Trucks udoskonala wydajność paliwową na długich dystansach
XXI Ultor Master Truck Show z lotu ptaka – część 17 | Na Osi 1164

Najczęściej czytane

  • Elektryczna wywrotka Scania rozpoczęła pracę w kopalni w Szwecji

    Scania pogłębia współpracę z firmą LKAB, aby el...
  • ISUZU D-Max – kolejne wydanie dla Policji w tym roku

    Firma Astara, polski importer marki ISUZU, info...
  • XXI Ultor Master Truck Show z lotu ptaka – część 17 | Na Osi 1164

    XXI Ultor Master Truck Show z lotu ptaka - częś...
  • Niefart | Na Osi 1164

    Wypadek przy cofaniu z miejsca postojowego. Mat...
  • Znaczenie kodu 95 w prawie jazdy | Na Osi 1164

    Jakie znaczenie ma kod 95 w prawie jazdy? Mater...

Archiwum

  • grudzień 2025
  • Listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP