NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

czwartek, 26 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

ANITA: Gdy ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Spółka MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, uczelnia Fresenius University of Applied Sciences oraz spółka Götting KG przedstawiają swoje dotychczasowe osiągnięcia w realizacji wspólnego projektu „ANITA”- dotyczącego autonomicznych pojazdów dla terminali kontenerowych.

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego DB Intermodal Services i terminala DUSS (Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH) w Ulm Dornstadt. Celem projektu ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations) jest opracowanie i wykorzystanie autonomicznych ciężarówek do realizacji procesów związanych z przeładunkiem kontenerów ze środków transportu drogowego na środki transportu kolejowego, co poprawi ich wydajność i elastyczność oraz ułatwi planowanie ich użycia. Umożliwi to w przyszłości transport większej ilości towarów w przyjaznym dla środowiska transporcie kombinowanym. W tym celu w kolejnych miesiącach spółka MAN będzie pracować nad „wyostrzaniem elektronicznych zmysłów” autonomicznej ciężarówki w rzeczywistym środowisku jej pracy, aby umożliwić jej skuteczne rozpoznawanie otoczenia, reagowanie i planowanie toru jazdy, jak prawdziwy kierowca.

„Podstawowa technologia automatyzacji dla projektu ANITA jest już gotowa. Aby dopracować jej działanie, przejdziemy teraz do bezpośrednich testów praktycznych, które umożliwią nam dalszy rozwój systemu pod kątem niezawodności operacyjnej i wartości dodanej dla przyszłych użytkowników – mówi podczas premierowej jazdy dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus.

„Podejście to realizujemy z konsekwencją, która do końca bieżącego dziesięciolecia pozwoli nam wprowadzić do oferty seryjne, autonomiczne ciężarówki przeznaczone do eksploatacji na terenie terminali. W tym procesie niezbędny jest udział zaangażowanych partnerów, takich jak: Deutsche Bahn, Götting KG i Hochschule Fresenius University of Applied Sciences.” dodaje Zohm.

Partnerzy planują cały rok jazd testowych, które pozwolą możliwie jak najczęściej weryfikować możliwości prototypu autonomicznej ciężarówki z rzeczywistymi warunkami i realizować proces stopniowego rozwoju i optymalizacji. Podczas jazd w ciężarówce zawsze będzie znajdował się kierowca nadzorujący bezpieczeństwo testu, który w razie potrzeby będzie mógł podjąć interwencję. Intensywne jazdy testowe przyniosą korzyści nie tylko dalszemu rozwojowi autonomicznych ciężarówek, ale także pozwolą przygotować terminale do integracji z tą nową technologią.

„Połączony transport kolejowy i drogowy to przyjazne dla środowiska rozwiązanie problemów logistyki w przyszłości. Naszym celem jest współpraca nad rozwojem transportu intermodalnego. Cyfryzacja i automatyzacja pomagają nam tworzyć interfejsy dla pociągów towarowych oraz upraszczają i przyspieszają realizację procesów w terminalach.” mówi dr Sigrid Nikutta, Członek Zarządu Deutsche Bahn AG odpowiedzialna za transport towarowy i Dyrektor Generalny DB Cargo AG.

Aby autonomiczna ciężarówka mogła wykonywać swoje zadania związane z transportem kontenerów, musi mieć możliwość komunikacji z infrastrukturą terminala DBIS i DUSS. Dlatego w pierwszej fazie projektu naukowcy z Fresenius University of Applied Sciences przeanalizowali istniejące procesy, procedury i zachowania ludzi oraz maszyn na terenie tych terminali i przenieśli je do cyfrowego modelu. Cyfrowy język specyfikacji kontraktów Digital’s Contract Specification Language (CSL) opracowany przez Deon Digital pełni rolę uniwersalnego języka umożliwiającego jasną i pełną komunikację wszystkich współpracujących ze sobą systemów. W wyniku tego powstał kompletny system planowania misji, łączący pojazd z systemami informatycznymi terminala DBIS i DUSS.

„Cieszymy się, że nasza dotychczasowa praca będzie mogła być z powodzeniem wykorzystywana w interakcji z ciężarówkami w dalszym ciągu projektu ANITA.” podkreśla prof. dr Christian T. Haas z Fresenius University of Applied Sciences. W zbliżających się jazdach testowych naukowcy planujący misje będą przesyłać rozkazy do automatycznej ciężarówki i obserwować jej zachowanie w procesie transportu kontenerów.

„Podczas praktycznych testów na terenie terminala każdego dnia dowiemy się czegoś więcej.” mówi kierownik projektu ze strony MAN, Amelie Jacquemart-Purson. „Scalenie danych z kamer, lidaru i radaru oraz ich interpretacja i podjęcie odpowiednich działań wymagać będą wysokich umiejętności inżynierskich.” dodaje Amelie Jacquemart-Purson.

W szczególności trzeba będzie wykonać dużo pracy programistycznej: MAN przeanalizuje zachowanie pojazdu podczas jazd próbnych. Wyciągnięte wnioski będą stopniowo wdrażane poprzez kolejne aktualizacje oprogramowania. System autonomiczny musi uwzględniać wszystkie decyzje, które dziś podejmuje człowiek w oparciu o to co widzi i słyszy. Chodzi więc o zastąpienie ludzkich zmysłów i działań.

Realizacja projektu „Autonomous Innovation in Terminal Operations” (ANITA) rozpoczęła się 1 lipca 2020 r. Jego celem jest zautomatyzowanie przeładunku kontenerów z różnych środków transportu i zwiększenie elastyczności i wydajności tych procesów. Projekt został dofinansowany kwotą 5,5 miliona euro w ramach programu „Nowe technologie pojazdów i systemów” niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu. Czas trwania projektu, to 39 miesięcy.

Więcej o projekcie ANITA: https://www.anita.digital/en/

 

Źródło: MAN Truck & Bus

TAG: Amelie Jacquemart-Purson, ANITA, Autonomous Innovation in Terminal Operations, DB Intermodal Services, Deutsche Bahn, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH, dr Frederik Zohm, DUSS, Fresenius University of Applied Sciences, Götting KG, Hochschule Fresenius University of Applied Sciences, MAN, MAN Truck Bus, MAN w Monachium, Ulm Dornstadt

Co możesz jeszcze przeczytać

Bezzałogowy prom
Nie zabijaj, nie daj się zabić: wyjazd po śmierć | Na Osi 1088
TC 135: Pierwsza część relacji z Master Truck Show 2021, fiński tuning i porcja muzyki [8/2022]
TC 135: Pierwsza część relacji z Master Truck Show 2021, fiński tuning i porcja muzyki [8/2022]

Najczęściej czytane

  • Prawdziwy taniec na drodze | ZAJAWKA Na Osi 1140

    W 1140 odcinku Na Osi przeanalizujemy prawdziwy...
  • Bauma 2025 część 5 i Truck Story: Astra | ZAJAWKA Na Osi 1140

    W 1140 odcinku Na Osi: Bauma 2025 część 5 i Tru...
  • Poznań Motor Show 2025 cz. 3, Muzeum WENA i Micrus, Bauma 2025 cz. 4 | Na Osi ODCINEK 1139

    W 1139 odcinku Na Osi: Poznań Motor Show 2025 c...
  • Trucker Club ODCINEK 16/2025

    9 część relacji z Master Truck Show 2024, oraz ...
  • Bauma 2025 część 3 | Na Osi 1138

    Relacja z targów Bauma 2025 - część 3. Materia...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP