NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • MAN i ABB E-mobility rozpoczynają kolejny etap elektromobilności w dalekobieżnym ruchu pojazdów ciężarowych

MAN i ABB E-mobility rozpoczynają kolejny etap elektromobilności w dalekobieżnym ruchu pojazdów ciężarowych

wtorek, 17 maj 2022 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

MAN i ABB E-mobility rozpoczynają kolejny etap elektromobilności w dalekobieżnym ruchu pojazdów ciężarowych

2 Przed MAN eTruck w Berlinie-Tempelhof: Aleksander Vlaskamo, CEO MAN, dr Volker Wissing, Federalny Minister Transportu i Frank Muhlon, Dyrektor Generalny ABB E-Mobility.

Firma MAN Truck & Bus przeprowadziła dzisiaj na terenie byłego lotniska Tempelhof w Berlinie, w obecności federalnego ministra transportu Dr. Volkera Wissinga, pierwszą publiczną jazdę próbną zaawansowanego prototypu swojego przyszłego pojazdu ciężarowego z napędem elektrycznym.

Specyfika techniczna tego perspektywicznego „elektrycznego lwa”, którego debiut rynkowy planowany jest w 2024 r., polega na zapewnieniu możliwości ładowania go w systemie najwyższych mocy (megavatt charging system – MCS). ABB E-mobility, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, planuje w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzić na rynek technologię ładowania w systemie najwyższych mocy.

W ten sposób MAN i ABB E-mobility otwierają kolejny etap rozwoju elektromobilności – możliwość jej zastosowania w
dalekobieżnych pojazdach ciężarowych o dobowym zasięgu 600 i 800 kilometrów. Opowiadając się zdecydowanie za elektromobilnością, oba przedsiębiorstwa wysyłają w ten sposób jasny sygnał, że przemysł jest już do tego przygotowany. Kolejny ruch należy do decydentów politycznych, gdyż to oni muszą zapewnić odpowiednie warunki ramowe dla bezemisyjnego drogowego transportu towarowego.

„Aby osiągnąć nasze cele klimatyczne, musimy zdekarbonizować drogowy transport towarowy. Stawiamy przede wszystkim na szybki rozwój rynku przyjaznych dla klimatu pojazdów użytkowych i stworzenie odpowiedniej infrastruktury ładowania wysokiej mocy. Kluczowych danych empirycznych w tym zakresie dostarcza wspierany przez nas projekt budowy infrastruktury ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych w systemie najwyższych mocy, realizowany przy autostradzie A2. Teraz najważniejsze jest wprowadzenie na drogi większej liczby pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym. Współpraca między MAN a ABB pokazuje, że kroczymy dobrą drogą”, mówi federalny minister transportu Dr. Volker Wissing.

Dr Volker Wissing, federalny minister transportu, po bardzo cichym przejezdzie testowym w przyszłym MAN eTruck‘u

„Przyspieszenie rozbudowy infrastruktury ładowania jest jedyną możliwością doprowadzenia do przełomu w transporcie i osiągnięcia celów klimatycznych”, podkreślił Alexander Vlaskamp, prezes zarządu w MAN Truck & Bus, w związku z uczestniczeniem ministra w jeździe próbnej elektrycznego pojazdu ciężarowego MAN.

Wyjaśnił też, dlaczego MAN opiera koncepcję przyszłej floty pojazdów użytkowych wolnych od emisji CO2 na układach napędowych wyposażonych w baterie elektryczne. Napęd elektryczny oznacza niskie koszty eksploatacji i najkorzystniejszy bilans energetyczny.

„Jako członek Traton Group angażujemy się także w ramach joint venture, we współpracy z partnerami z przemysłu, w budowę i eksploatację publicznej sieci ładowania w standardzie najwyższych mocy, która ma obejmować na terenie Europy minimum 1700 stacji ładowania ekologicznego prądu”, wyjaśnia Vlaskamp.

W celu zapewnienia niezbędnego dla transportu dalekobieżnego dobowego zasięgu w przedziale 600 – 800 kilometrów nowy elektryczny pojazd ciężarowy MAN, który pojawi się na rynku w 2024 r., będzie już technicznie przystosowany do ładowania w standardzie najwyższych mocy. ABB E-mobility, jako wiodący na świecie dostawca rozwiązań w zakresie ładowania, planuje szybkie wprowadzenie tego systemu na rynek.

„Naszą ambicją jest umożliwienie elektromobilności we wszystkich obszarach. Od wielu lat pracujemy w ABB E-mobility nad stworzeniem standardów dla wszystkich zakresów mocy. Dla przedziału najwyższych mocy konieczna jest nowa technologia o mocy przekraczającej 1000 wolt. Przy takiej mocy i przewidywanym trybie użytkowania kluczowe znaczenie ma zapewnienie bezpieczeństwa elektrycznego i niezawodności systemów. ABB E-mobility jest do tego doskonale przygotowana. Korzystając z naszych dotychczasowych technologii, możemy znacznie przyspieszyć prace nad tworzeniem i projektowaniem nowego systemu. Naszym wspólnym celem jest przygotowanie tej nowej technologii w ciągu trzech lat do wprowadzenia na rynek. W przeszłości takie prace badawczo-rozwojowe zajmowały nam często znacznie więcej czasu”, mówi Frank Mühlon, CEO w ABB E-mobility.

Dla wprowadzenia technologii ładowania w standardzie najwyższych mocy kluczowe znaczenie ma także przygotowanie wiążącego i jednolitego standardu. Niemcy mogą tu odegrać wiodącą rolę. Ponad 20 partnerów z kręgów przemysłowych i naukowych, wśród nich MAN i ABB, uczestniczy w projekcie mającym na celu stworzenie systemu ładowania pojazdów w standardzie najwyższych mocy („HoLa“). Ten wspierany przez federalne ministerstwo cyfryzacji i transportu (BMDV) projekt jest pierwszym na świecie projektem w zakresie systemów ładowania najwyższych mocy. Wzdłuż federalnej autostrady A2 w czterech punktach powstają po dwa stanowiska ładowania w standardzie najwyższych mocy MCS (Megawatt Charging System). Projekt ten ma stanowić bazę do rozbudowy tej sieci na całym obszarze.

 

Źródło:MAN Truck & Bus Polska

TAG: ABB E-mobility, Alexander Vlaskamp, CO2, Dr. Volker Wissing, elektromobilność, emisja CO2, MAN, MAN Truck Bus, TRATON GROUP

Co możesz jeszcze przeczytać

Ciężarówka dojechała z Niemiec do Chin w ciągu zaledwie 12 dni…
Ostry kurs na lewo [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Ostry kurs na lewo [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Volvo Trucks liderem w segmencie ciężkich elektrycznych pojazdów ciężarowych w Europie i Ameryce Północnej

Najczęściej czytane

  • Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi 1134

    Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Dynamiczne wybicie z rytmu | Na Osi 1134

    Analiza wypadku: Dynamiczne wybicie z rytmu. Ma...
  • Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu? | Na Osi 1134

    Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu...
  • Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransportera polskiej marki Luggi | Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransport...
  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP