W uroczystości przekazania autobusów MAN udział wzięli, Zbigniew Piękny, prezes MPK Kielce, dyrektor ds. sprzedaży autobusów Małgorzata Durda i przedstawiciel handlowy Waldemar Sęk z MAN Truck & Bus Polska, dyrektor ZTM Kielce Barbara Damian, dyrektor Kancelarii Prezydenta miasta Kielce Sławomir Stachura, przewodniczący Rady Miasta Kielce, Jarosław Karyś, biskup Marian Florczyk, oraz poseł na Sejm Krzysztof Lipiec, senator Krzysztof Słoń.
W dniu 6.05 br. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kielcach uroczyście odebrało 11 nowych autobusów miejskich MAN, wyprodukowanych w Starachowicach.. Wybór operatora padł na 6 szt. Lion`s City 12 C z silnikami diesla Euro 6 oraz 5 szt. Lion`s City 12 G zasilanych CNG. Zgodnie z zapowiedziami pojazdy wyruszyły na linie zaraz po uroczystym przekazaniu. Pierwsze zadanie to obsługa dwóch bezpłatnych tras OZ i OW w centrum miasta.
„To bardzo ważny dzień dla nas, ale przede wszystkim dla pasażerów. Zakładamy, że 11 maja wszystkich 11 autobusów będzie oddane do użytku – powiedział prezes MPK Kielce Zbigniew Piękny.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego kontraktu. Widzimy, że krajowe przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej z regionu zaczynają wspierać starachowicką fabrykę i decydują się na pojazdy produkowane lokalnie, przez polskich pracowników. To bardzo dobry znak – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor ds. produktu i sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska. – Mamy nadzieję, że tak dynamiczny rozwój taboru autobusowego przyczyni się do wzrostu zainteresowania transportem publicznym w Kielcach, a MPK zyska nowych pasażerów.”
Wśród odebranych autobusów znalazły się też pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym – MAN Lion`s City 12 G. To pierwsze tego typu autobusy we flocie MPK Kielce, które wyposażono w efektywne silniki E1856 LOH Euro 6 o pojemności 9,514 cm3 i mocy 206 kW (280 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 1200 Nm. Pojazdy te przy długości 12,2 m mogą zabrać na pokład ponad 100 osób, w tym 27 pasażerów na miejscach siedzących. Podobne parametry mają pojazdy z silnikami diesla z tą różnicą, że ich napęd stanowią jednostki D1556 LOH Euro. Wszystkie przekazane autobusy posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, pełne LED-owe oświetlenie zewnętrzne i przestrzeni pasażerskiej wewnątrz.
Źródło: MAN Truck & Bus Polska