Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.
Ograniczanie zużycia paliwa ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza tych realizujących transport długodystansowy. Równocześnie jednak firmy te chcą mieć do swojej dyspozycji wysokie osiągi. Najnowszy pakiet udoskonaleń w naszych sprawdzonych układach napędowych zapewnia im podwójną korzyść: oszczędność paliwa i lepsze właściwości jezdne – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca w Volvo Trucks Poland.
„Najlepsza ekonomika paliwowa w historii” na powszechnie znanej trasie testowej
Te same modyfikacje silnika i układu napędowego są wprowadzane także w Volvo FH z funkcją I-Save, znanym z niskiego zużycia paliwa. W 2020 r. w trakcie testu paliwowego, przeprowadzonego na położnej na północ od Monachium trasie testowej Green Truck Award, pojazd w tej konfiguracji osiągnął wynik „najlepszy w historii” – 22,7 l/100km przy prędkości średniej 80,35 km/h. Tę czołową pod względem zużycia paliwa pozycję potwierdzono w tym roku w kilku niezależnych testach, zrealizowanych przez dziennikarzy branżowych we Francji. Obecnie zaś nawet te rekordowe wyniki mogą zostać poprawione.
Mamy wiele relacji przewoźników, którzy potwierdzają niskie zużycie paliwa Volvo FH z I-Save. Dlatego jesteśmy naprawdę podekscytowani tym, jak najnowsze udoskonalenia układu napędowego w pojeździe o tej konfiguracji przełożą się na dodatkowe oszczędności paliowa i większą rentowność naszych klientów. Sprzedaż zmodernizowanych układów napędowych już się rozpoczęła – wyjaśnia Małgorzata Kulis.
Precyzyjne zestrojenie zapewniające pokaźne korzyści
Gdy w 2001 r. wprowadzano na rynek pierwszą generację skrzyni biegów I-Shift, Volvo Trucks potwierdziło swoją zdecydowaną opinię o mechanicznej skrzyni biegów ze sprzęgłem ciernym jako najbardziej efektywnej platformie dla zautomatyzowanego układu zmiany biegów. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad milion samochodów ciężarowych wyposażonych w I-Shift. Istotna poprawa właściwości jezdnych, z jaką obecnie mamy do czynienia, wynika z nowego sposobu współdziałania skrzyni biegów I-Shift i silnika. Zaktualizowana I-Shift wykorzystuje nową strategię zmiany biegów, która nie tylko skutkuje szybszą zmianą przełożeń, ale także zapewnia bardziej płynną, harmonijną jazdę.
Niższe zużycie paliwa zostało osiągnięte poprzez zmniejszenie tarcia w elementach jednostki napędowej oraz ulepszenie procesu spalania. Moment obrotowy jest kontrolowany w wyrafinowany sposób poprzez zaktualizowaną funkcję I-See, optymalizująca osiągi silnika zależnie od topografii drogi przed pojazdem i masy pojazdu.
Niesamowite, że inżynierowie Volvo zdołali wprowadzić znaczące ulepszenia w już i tak przecież zaawansowanym układzie napędowym. I chociaż jest za wcześnie na przedstawienie konkretnych liczb, możemy powiedzieć, że testy eksploatacyjne z udziałem klientów są bardzo obiecujące – kontynuuje Małgorzata Kulis.
Volvo Trucks planuje uniezależnienie od paliw kopalnych
Celem Volvo Trucks jest, aby elektryczne samochody ciężarowe stanowiły połowę sprzedaży firmy w roku 2030, zaś dziesięć laty później, w 2040 r., wszystkie sprzedawane samochody ciężarowe powinny być pojazdami, które nie korzystają z paliw kopalnych. Silnik spalinowy nadal będzie potrzebny, a najnowsze zmiany w układach napędowych są jednym z ważnych etapów w zmniejszaniu emisji CO2.
Honorujemy Porozumienie Paryskie w sprawie zmian klimatycznych i podejmujemy zdecydowanie działanie na rzecz radykalnego zmniejszenia emisji CO2 związanych z drogowym transportem towarów – konkluduje Małgorzata Kulis.
źródło: Volvo Trucks Poland