NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi

Pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi

środa, 02 czerwiec 2021 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo FE Electric wkrótce wyjedzie na polskie drogi

e vovlo

Firma Volvo Trucks oficjalnie zaprezentowała elektryczny pojazd ciężarowy Volvo FE Electric. Pierwszy test komercyjnego wykorzystania seryjnie produkowanej ciężarówki elektrycznej w polskich warunkach, odbędzie się w ramach projektu EKOLOG.

Z badań wynika, że 73,1% emisji transportowych w UE pochodzi z transportu drogowego, w tym 44,3% to samochody osobowe, a 19,2% ciężkie samochody ciężarowe. W dążeniu do zredukowania emisyjności transportu ciężkiego, mają pomóc elektryczne ciężarówki.

Volvo FE Electric

W ramach projektu Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, Volvo Trucks przekazało do testów pojazd elektryczny Volvo FE Electric o dopuszczalnej masie całkowitej do 27 ton. Pojazd ten ma trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 000kg, 18-19 europalet. Dwa silniki elektryczne sprawiają, że zasięg Volvo FE Electric to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy.  Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godziny, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin.

Volvo FE Electric

Zalet pojazdu jest niewątpliwie to, że jest cichy – zarówno w czasie jazdy, jak i podczas postoju. Wpływa to również korzystnie na warunki jazdy oraz komfort pracy kierowcy. Różnica dźwięku emitowanego do otoczenia, w porównaniu do tradycyjnych samochodów ciężarowych, to nawet 10 dB. Silnik elektryczny natychmiast rozwija swój maksymalny moment obrotowy, oddając moc płynnie i bez żadnych przerw. To rozwiązanie idealne dla transportu miejskiego, który wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.

Przekazywany pojazd z zabudową typu furgon, to pierwsza tego typu ciężarówka na polskich drogach. Volvo FE Electric oferuje najlepsze połączenie zarówno zasięgów, jak i ładowności, a dzięki tak uniwersalnej specyfikacji jest dziś zauważane jako idealne rozwiązanie do tzw. transportu last mile, czyli dostawy towarów z magazynów do sklepów – argumentuje Piotr Werner, Product Digital Marketing Manager, Volvo Trucks. – W ofercie Volvo Trucks znajduję się także podwozie elektryczne Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej 16 700 kg przeznaczone do zadań dystrybucyjnych, jak i komunalnych. W 2022 roku Volvo Trucks rozpoczyna także produkcję gamy FH, FM i FMX elektrycznych, tym samym wprowadzając do oferty pełną gamę pojazdów elektrycznych Volvo Trucks.

Volvo FE Electric

Podczas badania, elektryczna ciężarówka Volvo zostanie oceniona w 5 blokach tematycznych: ocena wydajności, ocena użytkowa, ocena społeczno-środowiskowa, ocena kosztów eksploatacji oraz ocena flotowa.

Badanie, przeprowadzone w ramach projektu Ekologiczna Logistyka, rozwija perspektywy bezemisyjnej przyszłości transportu i odpowiada na założenia Volvo Trucks. Firma ta do 2030 roku chce ograniczyć emisję CO2 ze sprzedawanych samochodów o 50% (w porównaniu z 2019 rokiem), co odpowiada ~45% zelektryfikowanych ciężarówek, do 2040 roku o 100%, a do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto.

Volvo FE Electric

 

źródło: VOLVO

TAG: bezemisyjna przyszłość transportu, CO2, EKOLOG, Ekologiczna Logistyka, elektryczne fh, elektryczne fm, elektryczne fmx, ełna gama pojazdów elektrycznych Volvo Trucks, GT Trailers, iotr Werner, Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, ue, Volvo FE Electric, Volvo Trucks

Co możesz jeszcze przeczytać

Postawiono pierwszą podporę fabryki Mercedes-Benz Vans w Jaworze
Chwalebna postawa polskich kierowców ciężarówek
Tymczasowe odstępstwa od przepisów o czasie pracy
Pomoc drogowa – czy muszę zmienić tachograf? | Na Osi 1101

Najczęściej czytane

  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defender | Na Osi 1140

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defend...
  • Niewłaściwa obsługa tachografu | Na Osi 1140

    Niewłaściwa obsługa tachografu. Materiał pochod...
  • Bauma część 5: zrobotyzowane koparki | Na Osi 1140

    Bauma część 5: zrobotyzowane koparki. Materiał ...
  • Volvo Trucks Polska przekazuje rekordową partię Volvo FH Aero firmie SIS Trans.

    Volvo Trucks Polska zrealizowało największe w t...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP