NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Potrzebny plan na wypadek 2 fali

Potrzebny plan na wypadek 2 fali

piątek, 09 październik 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Potrzebny plan na wypadek 2 fali

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU podjęła decyzję o rozpoczęciu działań na szczeblu UE mających na celu zawieszenie na czas pandemii przepisów dotyczących powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy przedsiębiorstwa co 3 lub 4 tygodnie oraz zakazu odbierania tygodniowego odpoczynku regularnego w kabinie pojazdu.

IRU przekaże Komisji Europejskiej listę kilkunastu pytań dotyczących interpretacji nowych zasad czasu jazdy i odpoczynków, które obowiązują przewoźników już od 20 sierpnia br. ZMPD aktywnie uczestniczyło w podejmowaniu tych decyzji, reprezentując polski sektor transportu drogowego w IRU.

Ze względu na pogarszającą się sytuację pandemiczną w krajach UE organizacje członkowskie zobowiązały IRU do aktywnego wspierania na poziomie unijnym działań mających na celu opracowanie planu awaryjnego dla sektora transportu drogowego na wypadek kolejnej fali pandemii COVID-19. Dodatkowo IRU, w przypadku dalszego pogarszania się sytuacji pandemicznej, ma podjąć aktywne działania w Komisji Europejskiej na rzecz zniesienia na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenia zakazu odbioru odpoczynków w kabinie. Działania te mają skuteczniej chronić kierowców przed ekspozycją na wirus, co wiąże się z odbieraniem odpoczynków w hotelach. Jak pokazały minione miesiące, w wielu krajach w okresach wysokiej zachorowalności miejsca noclegowe wzdłuż autostrad były zamknięte a wprowadzane obowiązkowe kwarantanny utrudniały pracę kierowcom.

Celem działań jest przygotowanie się na kolejną falę pandemii, aby uniknąć chaosu, z jakim mieliśmy do czynienia w marcu i w kwietniu br. ZMPD od początku pandemii zabiegało o zharmonizowane przepisy na poziomie UE w zakresie czasu jazdy i odpoczynków i tym razem także aktywnie uczestniczyło w pracach IRU w tym zakresie.

Organizacje reprezentujące przewoźników z całej Unii Europejskiej zaakceptowały listę pytań do Komisji Europejskiej ws. interpretacji przepisów dotyczących czasu jazdy i odpoczynku. Pytania, na które przewoźnicy oczekują odpowiedzi, dotyczą między innymi powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy, możliwości odbioru skróconych odpoczynków, listy dokumentów potrzebnych podczas kontroli oraz jasnego wskazania, co inspektorzy mogą skontrolować na drodze, a co w siedzibie przedsiębiorstwa. Jednolita interpretacja przepisów jest konieczna, aby zapewnić równe traktowanie przewoźników, jasność prawną oraz aby uniknąć problemów podczas kontroli w poszczególnych krajach UE.

Pytania zostały opracowane przez zespół ekspertów powołany w ramach IRU w celu interpretacji przepisów Pakietu Mobilności w zakresie czasu jazdy i odpoczynków, lex specialis, kabotażu i tachografów.

Powyższe decyzje zostały przyjęte podczas posiedzenia Komisji ds. Transportu Drogowego Towarów IRU, która odbyła się 7 października 2020 roku. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Departamentu Transportu oraz Stały Przedstawiciel ZMPD przy UE.

źródło: ZMPD

TAG: 2 fala, covid-19, plan awaryjny, ZMPD

Co możesz jeszcze przeczytać

DAF Trucks - DAF Connect
Nagrody dla polskich dealerów DAF – ESA Trucks Polska i DBK w europejskiej czołówce
Na Osi 7 czerwca 2023 | 22:00 | Motowizja | ZAJAWKA
Nowe napędy elektryczne, hybrydowe i bezemisyjne dla zrównoważonej transformacji budownictwa i górnictwa

Najczęściej czytane

  • Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi 1134

    Truck Story: 60-metrowa pompa do betonu. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Dynamiczne wybicie z rytmu | Na Osi 1134

    Analiza wypadku: Dynamiczne wybicie z rytmu. Ma...
  • Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu? | Na Osi 1134

    Jak policjanci szkolili się na torze w Poznaniu...
  • Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransportera polskiej marki Luggi | Na Osi 1134

    Premierowy pokaz bardzo lekkiegto autotransport...
  • Analiza wypadku z dziką zwierzyną | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1134 odcinku Na Osi analiza wypadku z dziką z...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP