NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Nowe auto naprawisz tylko w ASO?

Nowe auto naprawisz tylko w ASO?

niedziela, 23 grudzień 2018 / Opublikowane w All

Nowe auto naprawisz tylko w ASO?

Przesiadka na samochody elektryczne może wywrócić motoryzacyjny świat „do góry kołami”. Dotyczy to nie tylko nawyków milionów kierowców na całym świecie, ale też kwestii związanych z bieżącą obsługą i naprawami pojazdów pisze motoryzacja.interia.pl.

elektryczne samochody
Brytyjski Instytut Przemysłu Motoryzacyjnego (Institute of the Motor Industry) opublikował niedawno ciekawy raport dotyczący „elektryfikacji”. Wynika z niego m.in., że utworzone w całym kraju strefy „czystego transportu” nie spełniają pokładanych w nich nadziei, a wśród największych brytyjskich miast pro elektryczną politykę transportową prowadzi w zasadzie wyłącznie Londyn.
Ciekawsze wnioski płyną jednak z analizy dotyczącej zaplecza technicznego. Wynika z niej, że stosownych certyfikatów dopuszczających do pracy z samochodami elektrycznymi nie posiada aż 97 proc. brytyjskich mechaników.
Jakby tego było mało, pozostałe 3 proc. wykwalifikowanych fachowców, którzy mogą się pochwalić uprawnieniami i szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa obsługi wysokonapięciowych instalacji nowych aut elektrycznych, zatrudnionych jest w autoryzowanych stacjach obsługi. Wniosek jest więc prosty. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, za kilka lat elektryczny samochód naprawić można będzie wyłącznie w ASO.
Wśród największych zalet pojazdów z napędem elektrycznym wymienia się m.in. stosunkowo prostą budowę. Dotyczy to głównie układu napędowego silnik z jednym ruchomym elementem, brak skrzyni biegów itd.). Praktyka (chociażby w postaci długodystansowych testów) pokazuje jednak, że pojazdy pokroju Tesli S P85D potrafią sprawić właścicielom wiele przykrych niespodzianek. W rzeczywistości ich serwisowanie może się więc okazać sporo droższe niż aut z napędem spalinowym. Eksperci ds. bezpieczeństwa zwracają też uwagę na konieczność wprowadzenia stosownych regulacji prawnych. Chodzi o przepisy mające na celu ochronę mechaników. W Wielkiej Brytanii toczy się właśnie otwarta dyskusja między Brytyjskim Instytutem Przemysłu Motoryzacyjnego a Ministerstwem Transportu. Efektem prac ma być opracowanie minimalnych wymagań i wskazówek dla personelu technicznego pracującego przy obsłudze elektrycznych samochodów. Przedstawiciele Instytutu, który corocznie certyfikuje 100 tys. mechaników, domagają się wprowadzenia obowiązkowych szkoleń i rejestru osób uprawnionych do pracy z hybrydowymi i elektrycznymi pojazdami.
Problemu nie można bagatelizować. Już dziś wiele samochodów z napędem elektrycznym wykorzystuje baterie czy silniki elektryczne pracujące pod napięciem 400 woltów – blisko dwukrotnie wyższym niż w domowej sieci. Standardem staje się powoli napięcie 800 woltów, a przewidywania ekspertów wskazują, że w najbliższych latach upowszechni się stosowanie układów zdolnych pracować pod napięciem… 920 woltów.
Przykładowo w Polsce, do prowadzenia prac związanych z eksploatacją sieci oraz urządzeń i instalacji elektroenergetycznych, wymagane są uprawnienia nadawane przez SEP (Stowarzyszenie Elektryków Polskich). Wyglada więc na to, że mechanicy będą musieli zdawać stosowne egzaminy i pamiętać, że uprawnienia ważne są jedynie przez pięć lat…
Źródło: motoryzacja.interia.pl
Źródło fotografii:  motoryzacja.interia.pl

 

 

 

TAG: ASO, elektryfikacja, kierowca, mschanicy, naprawa, samochody elektryczne, Stowarzyszenie Elektryków Polskich

Co możesz jeszcze przeczytać

Zespół z Poznania zwycięzcą Krajowego Finału Scania Top Team 2022
Zespół z Poznania zwycięzcą Krajowego Finału Scania Top Team 2022
Poznań Motor Show, Muzeum WENA i BAUMA część 2 | ZAJAWKA Na Osi 1137
Marka Daimler Truck FUSO na targach bauma 2025: Nowe, dodatkowe warianty eCanter dla branży budowlanej i ogrodniczej

Najczęściej czytane

  • Trucker Club ODCINEK 18/2025

    W 18 odcinku Trucker Clubu 11 część relacji z M...
  • Lipcowy numer e-Route online!

    Lipcowy numer magazynu e-Route możecie już czyt...
  • Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze | Na Osi 1140

    Truck Story: kilka spostrzeżeń o Astrze. Materi...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defender | Na Osi 1140

    Nie zabijaj, nie daj się zabić: tańczący Defend...
  • Niewłaściwa obsługa tachografu | Na Osi 1140

    Niewłaściwa obsługa tachografu. Materiał pochod...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP