NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • 102 nowe pojazdy Renault Trucks T dla Budmat Transport!

102 nowe pojazdy Renault Trucks T dla Budmat Transport!

wtorek, 22 kwiecień 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

102 nowe pojazdy Renault Trucks T dla Budmat Transport!

Należąca do Grupy Budmat firma Budmat Transport z Płocka podpisała umowę na zakup 102 ciągników siodłowych Renault Trucks gamy T. 100 z nich będzie miało kabiny typu Sleeper, a dwa pozostałe kabiny High Sleeper. Pierwsza transza 62 pojazdów ma zostać dostarczona do Płocka w czerwcu, a pozostałe 40 do końca roku. To największy w tym roku kontrakt na zakup samochodów ciężarowych w Polsce.

Renault Trucks już od kilku lat jest wiodącą marką w taborze spółki Budmat Transport. Przed podpisaniem umowy jej flota składała się z 200 ciągników siodłowych (niemal 80 procent to pojazdy Renault Trucks) i 25 podwozi ciężarowych zabudowanych skrzyniami oplandekowanymi lub otwartymi z hydraulicznymi żurawiami załadunkowymi (HDS). Wśród nich znajdują się, m.in. ciężarówki Renault Trucks typu D Wide. Z kolei gros ciągników to modele T, ale – co ciekawe – we flocie płockiego przewoźnika wciąż pracuje kilka Renault Premium! – mówi z uśmiechem Roman Rutecki, prezes Budmat Transport. – Zakup nowych ciągników siodłowych jest podyktowany rosnącym zapotrzebowaniem naszego największego klienta, czyli firm produkcyjnych Budmat Bogdan Więcek i Budmat Steel, które rozwijają się bardzo dynamicznie. Budmat od wielu lat jest liderem na rynku stalowych pokryć dachowych, a od paru lat również czołowym europejskim dostawcą stalowych konstrukcji wsporczych do paneli fotowoltaicznych. Przebojem ostatnich lat są też stalowe ogrodzenia. Jako przewoźnik zajmujemy się nie tylko rozwożeniem tego wszystkiego do dystrybutorów, ale dbamy także o terminowe dostarczanie głównego surowca do produkcji, czyli stali w kręgach. Obecnie, biorąc pod uwagę wielkość floty oraz rodzaj naczep (wszystkie naczepy to coil muldy) – jesteśmy jedną z czołowych firm specjalizujących się w przewozie stali w kręgach nie tylko na rynku krajowym, ale i europejskim. Zakup tak dużej liczby pojazdów jest podyktowany rzeczywistymi potrzebami, które skrupulatnie wyliczyliśmy. Z tej setki ciągników 30 zastąpi nasze najstarsze auta, a pozostałe 70 powiększy naszą flotę do 270 sztuk. Liczymy, że to jest dobry moment na zwiększenie naszych mocy przewozowych, chcemy być gotowi na wzrost zapotrzebowania na usługi transportowe także od naszych niezależnych klientów, gdy nastąpi ożywienie gospodarcze.

Umowa na zakup 102 nowych ciągników siodłowych Renault Trucks T została podpisana na początku kwietnia w siedzibie Budmat Transport w Płocku. Parafowali ją Roman Rutecki, prezes Budmat Transport, Janusz Buława, prezes Renault Trucks Polska i Jacek Kurzawa, prokurent, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych Renault Trucks Polska. Asystowali im Jacek Korczak, prezes firmy Polsad z Kutna (autoryzowany dealer i serwis Renault Trucks), która od wielu lat jest głównym partnerem serwisowym płockiego przewoźnika, oraz Adam Habasiński i Jarosław Zwoliński odpowiedzialni za sprzedaż w Polsad Kutno oraz Renault Trucks Polska.

Budmat Transport zamówił 100 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną Sleeper napędzanych najnowszą generacją, 13-litrowych silników DE13 Euro VI Step E ze zwiększającym ich wydajność systemem Turbo Compound (zapewniają one do 10% oszczędności paliwa w porównaniu do poprzednich wariantów jednostek napędowych) i 2 z kabiną High Sleeper. Pierwsze będą pracowały na trasach krajowych i międzynarodowych, realizując zadania dystrybucyjne i logistykę stali w kręgach Dwa ciągniki z najwyższą kabiną oferowaną w tym modelu pomogą w zadaniach marketingowych firmy – jako jej największe, mobilne „wizytówki” będą holowały na imprezy targowe i akcje promocyjne specjalne, rozkładane, wystawowe naczepy.

Wybór wielkości kabin, podobnie jak silników, był podyktowany rachunkiem ekonomicznym i wynikami naszych testów. Najważniejszym kryterium jest oczywiście niskie zużycie paliwa, ale bierzemy też pod uwagę inne zmienne, np. koszty serwisowania. Nie wzięliśmy najwyższych kabin, bo przy naszej pracy one się nie sprawdzają. Kierowcy pracujący w krajowych dostawach muszą po kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie wchodzić i wychodzić z szoferki, więc niżej położona podłoga i jeden stopień mniej robią dużą różnicę. Co do silników z Turbo Compound – ich charakterystyka pracy też doskonale pasuje do naszych zadań – wysoki moment obrotowy jest dla nas równie ważny co wysoka moc – komentuje prezes Budmat Transport. – Pożądanym przez większość przewoźników modelem jest dywersyfikacja taboru. Dlatego niemal przez cały czas testujemy pojazdy różnych marek na naszych najbardziej wymagających trasach. Wykonują je nasi najbardziej doświadczeni kierowcy. Dokładnie oceniamy samochody i wyszło nam, że dwie marki miały podobne wyniki zużycia paliwa. Jedną z nich jest Renault Trucks. Muszę jednak przyznać, że na decyzję o wyborze modelu T bardzo mocno wpłynęło także podejście do nas jako klienta ze strony Renault Trucks Polska pod względem warunków zakupu. Nie bez znaczenia były też dotychczasowe doświadczenia z eksploatacji ich pojazdów, a także znakomita współpraca z Polsad Kutno, który jest dla naszej floty głównym i niezawodnym partnerem serwisowym.

Warto przypomnieć, że niespełna rok temu Budmat Transport kupił 43 używane ciągniki siodłowe Renault Trucks T. Tamten zakup wynikał również z biznesowej kalkulacji. Dla Budmat Transport wtedy i teraz najważniejszy był i jest wskaźnik TCO. Wysokie rok temu ceny nowych pojazdów i niskie używanych sprawiały, że ich zakup był korzystny, pod warunkiem, że samochody pochodziły ze sprawdzonego źródła, a takim jest Renault Trucks Polska.

Nasza decyzja była słuszna, te samochody znakomicie się sprawują i są bezawaryjne, ale teraz sytuacja się zmieniła. Ceny nowych pojazdów spadły, są one też łatwiej dostępne, a używane podrożały, więc TCO stał się bardziej korzystny dla nowych pojazdów – komentuje Roman Rutecki. – Trzeba też pamiętać, że transport krajowy, który stanowi większość naszej pracy, to działanie na niższych marżach niż w przewozach międzynarodowych. Poza tym, my eksploatujemy pojazdy dłużej, więc duże znaczenie ma dla nas dostępność i jakość serwisu, niska awaryjność i niskie zużycie paliwa. Nie bez znaczenia jest też opinia kierowców, którym podoba się ergonomia kabin i wygoda pracy na ciężarówkach Renault Trucks. A kierowcy to dzisiaj kluczowy czynnik decydujący o jakości naszych usług. Znam ich opinie i wiem, że doceniają nasze starania o komfort ich pracy. Dowodem na to jest bardzo niska rotacja na tych stanowiskach. To ważne, bo musimy szybko znaleźć i przeszkolić kilkudziesięciu nowych kierowców do zwiększonej floty.

Już niedługo cała firma Budmat Transport przeniesie się do nowej bazy przy ulicy Targowej w Płocku, tuż obok jednego z nowych zakładów Grupy Budmat. W nowoczesnej przestrzeni biurowej znajdą się stanowiska zarówno dla liczącego obecnie ponad 30 osób zespołu spedytorów i dyspozytorów oraz pracowników administracyjnych, jak i nowych pracowników operacyjnych, których Spółka planuje zatrudnić w związku z uwagi na dynamiczny rozwój. W obiekcie jest też rozbudowane zaplecze socjalne dla kierowców i mechaników. Za częścią biurową znajduje się bowiem nowoczesny warsztat z czterema pełnowymiarowymi, przejazdowymi stanowiskami serwisowymi (dwa z kanałem) i dwustanowiskową myjnią pojazdów ciężarowych.

Przy tak dużej flocie – należy pamiętać, że oprócz ciągników i solówek mamy również ponad 200 naczep, a ich liczba też wzrośnie – własny warsztat na głównej bazie to konieczność. Zawsze trzeba coś naprawić „na już” – dodaje prezes Rutecki. – Poza tym, to jest nasza nowa siedziba z w pełni utwardzonym, bezpiecznym parkingiem. Mając ten obiekt i silne wsparcie serwisu Polsadu Kutno możemy być spokojni, że nasze pojazdy będą w doskonałej kondycji, a kierowcy mogą pracować, zamiast walczyć ze sprzętem.

 

Źródło: Renault Trucks Polska

TAG: Budmat Transport, Renault Trucks, Renault Trucks D Wide, Renault Trucks T

Co możesz jeszcze przeczytać

Dobre wiadomości: Kierowcy bez kar i mandatów po kontroli przez ITD
DAF Jamajka – Kierowca i Jego Auto | Na Osi 1062
Zajawka odcinka 891 Na Osi

Najczęściej czytane

  • Poznań Motor Show 2025, najstarsze eksponaty w muzeum WENA i Bauma 2025 cz. 2 | Na Osi ODCINEK 1137

    W 1137 odcinku Na Osi Poznań Motor Show 2025, n...
  • Trucker Club ODCINEK 14/2025

    W 14 odcinku Trucker Clubu 7 część relacji z Ma...
  • 25 godzin w miesiącu zaoszczędzi spedytor przy wsparciu AI – jak pomaga?

    Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej ...
  • DAF Trucks Polska rozpoczyna budowę nowoczesnego centrum pojazdów używanych pod Warszawą

    4 czerwca 2025 roku w miejscowości Urzut pod Wa...
  • Bauma 2025 część 1 | Na Osi 1136

    Pierwsza relacja z Baumy 2025. Materiał pochodz...

Archiwum

  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP