Rajd Dakar 2019 odbywał się na terytorium Peru. Licząca ponad 5000 km trasa przebiegała w 70% przez piaszczyste tereny. Do rywalizacji stanęło ponad 330 ciężarówek, samochodów i motocykli, które ścigały się do miejscowości Tacna na granicy z Chile, a następnie z powrotem do Limy. Zespoły miały do pokonania 10 odcinków specjalnych, liczących ponad 3000 kilometrów. Rajd rozpoczął się 6 stycznia w Limie, a zakończył 17 stycznia.
Standardowe opony Goodyear pokonały wyzwania piasków Peru.
Gerard De Rooy i Dariusz Rodewald zajęli trzecie miejsce w klasie Pojazdów Ciężarowych Rajdu Dakar 2019. Wszystkie cztery ciężarówki Iveco Petronas Team De Rooy ukończyły rajd w pierwszej dziesiątce, jadąc na standardowych oponach Goodyear ORD.
Petronas Team De Rooy był jedynym zespołem, którego wszystkie pojazdy ukończyły rajd. Holender Gerard De Rooy, dwukrotny zwycięzca Dakaru i zwycięzca Africa Eco Race 2018, zajął trzecie miejsce, Argentyńczyk Federico Villagra był czwarty, a drugi Holender – Ton van Genugten – wygrał ostatni etap i ostatecznie zajął siódme miejsc. Trzeci z Holendrów w drużynie – Maurik van den Heuvel – był dziesiąty.
Pierwsze i drugie miejsce w klasie Pojazdów Ciężarowych zajęli Rosjanie – Edward Nikołajew, który trzykrotnie zwyciężał w tej imprezie i Dymitr Sotnikow. Wyścig ukończyły dwa z czterech prowadzonych przez nich Kamazów.
Cztery ciężarówki Iveco Powerstar, należące do Team De Rooy Iveco, ścigały się na standardowych oponach Goodyear ORD w rozmiarze 375/90R22.5. Z kolei ciężarówki serwisowe zespołu Petronas Team de Rooy, które podążały śladem wyścigu, były wyposażone w opony do zastosowań mieszanych Goodyear OMNITRAC.
„Nie jest to pozycja, o której marzyliśmy, niemniej zdobyliśmy miejsce na podium” – powiedział Gerard De Rooy. „Jeżeli przyjrzymy się temu, co działo się podczas dziesięciu dni wyścigu, włącznie z ostatnim dniem, z pewnością nie możemy narzekać. Dużą satysfakcję sprawia mi fakt, że byliśmy jedynym zespołem, w którym wszystkie cztery pojazdy ukończyły wyścig i wszystkie w pierwszej dziesiątce. Był to jeden z najtrudniejszych rajdów Dakar, którego trasa w 70% prowadziła przez piach, dlatego opony były kluczowym czynnikiem”.
„Gratulujemy Gerardowi de Rooy i jego zespołowi sukcesu, osiągniętego na standardowych oponach Goodyear ORD 375/90R22, wyprodukowanych w naszym zakładzie w Luksemburgu. Ciężka praca włożona przez zespół, wspierany przez naszych inżynierów oraz znalezienie optymalnego dostrojenia pojazdów zdecydowanie się opłaciły, a nasze opony ORD sprawdziły się w najtrudniejszych warunkach, jakie można sobie wyobrazić” – powiedział Benjamin Willot, Dyrektor Marketingu ds. Opon Użytkowych Goodyear w Europie.
Goodyear
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia około 64 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 47 zakładach w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy na www.goodyear.com/corporate.
Informacja prasowa Goodyear