Austria, a dokładniej Rząd Regionalny w Tyrolu, konsekwentnie dąży do zmniejszenia ruchu tranzytowego przez przełęcz Brenerską.
Między innymi obowiązuje zakaz jazdy dla pojazdów ciężarowych powyżej 7,5 tony, we wszystkie soboty od 5 stycznia do 9 marca 2019 roku. Kontynuowana jest praktyka blokowych odpraw ciężarówek, których w pierwszym półroczu zapowiedziano 17 w określonych, najczęściej poświątecznych dniach. Ale to nie wszystko, bo tamtejsze władze zatwierdziły tak zwany „pakiet antytranzytowy”, w myśl którego jeszcze w tym roku całkowicie zakazany zostanie ruch pojazdów ciężarowych spełniających normę Euro 4, a od 2021 roku także Euro 5 i w porze nocnej Euro 6. Planowane jest też zaostrzenie przepisów sektoralnego zakazu jazdy, poprzez poszerzenie listy wykluczonych z przewozu materiałów i objęcie tym zakazem wszystkich ciężarówek, niezależnie od klasy emisji. Wyrównane – oczywiście w górę – mają zostać stawki tak zwanego „myta korytarzowego” na całej trasie od Monachium do Verony. Alternatywą dla jazdy na kołach jest pociąg, ale czy kolej podoła przewozić 2,5 miliona ciężarówek rocznie, bo tyle ich właśnie korzysta z tego tranzytowego połączenia północy z południem Europy.
Źródło fotografii: 4trucks.pl