NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

piątek, 24 marzec 2023 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Leinfelden-Echterdingen.

W swoim pierwszym roku sprawozdawczym Daimler Truck Holding AG („Daimler Truck”), już jako samodzielna firma, połączył sprawozdawczość finansową i sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck: „Chcemy urzeczywistnienia idei bezemisyjnego transportu i pragniemy przewodzić transformacji branży. Zrównoważony rozwój ma wysoki priorytet w naszych pracach nad rozwojem produktów, w sposobie prowadzenia działalności i we wszystkim, co robimy. Podkreśliliśmy to w naszym pierwszym zintegrowanym sprawozdaniu rocznym, w którym prezentujemy zarówno kluczowe dane finansowe, jak i swoje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

W pierwszym roku samodzielności firmy jako spółki giełdowej Daimler Truck wyznaczył ramy swoich odpowiedzialnych działań, skupiając się na trzech obszarach tematycznych – ochronie środowiska, sprawach społecznych i ładzie korporacyjnym (ang.: ESG – Environment, Social, Governance).

Wiodące agencje ratingowe ESG dobrze oceniają działania Daimler Truck

Daimler Truck aktywnie współpracuje z wiodącymi agencjami ratingowymi ESG i wykorzystuje ich oceny do dalszego rozwoju swojej strategii zrównoważonego biznesu. Działania i osiągnięcia firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju uzyskały dobre wyniki we wszystkich ratingach zrównoważonego rozwoju, w których uczestniczyła. W 2022 roku agencje ratingowe ISS ESG i Sustainalytics przyznały Daimler Truck wyróżnienie w branży.

Przełomowe osiągnięcia i kolejne ambitne cele

Już w 2022 roku Daimler Truck w ramach swoich działań i inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju dokonał przełomowych osiągnięć i wyznaczył sobie kolejne ambitne cele.

Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Rozszerzenie gamy bezemisyjnych samochodów ciężarowych i autobusów

Daimler Truck rozszerzył na całym świecie gamę pojazdów bezemisyjnych – oferuje już osiem produkowanych seryjnie modeli ciężarówek i autobusów z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Daimler Truck dalej rozbudowuje swoje portfolio pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym i wodorowym – przykładowo Mercedes-Benz Trucks planuje wprowadzenie w 2024 roku seryjnej wersji dalekobieżnej ciężarówki eActros LongHaul o zasięgu 500 kilometrów. Kontynuowane są prace nad rozwojem i osiągnięciem gotowości do produkcji seryjnej napędzanego wodorem samochodu ciężarowego Mercedes-Benz GenH2 Truck z ogniwem paliwowym, a spółka joint venture Daimler Truck i Volvo Group, cellcentric, ma w niemieckim Weilheim (Badenia-Wirtembergia) rozpocząć produkcję ogniw paliwowych.

Daimler Buses zamierza do 2030 roku mieć w każdym segmencie autobusów swojego portfolio modele lokalnie neutralne pod względem emisji CO2, napędzane akumulatorami lub wodorem. Do połowy dekady zaplanowano na przykład w pełni elektryczny autobus podmiejski, a do 2030 roku autokar z napędem wodorowym. Ponadto Daimler Buses zamierza od 2030 roku oferować w Europie w segmencie autobusów miejskich wyłącznie nowe pojazdy lokalnie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.

Europejskie zakłady osiągają neutralny bilans emisji CO2, ich śladem pójdą zakłady na całym świecie

Kolejnym przełomowym krokiem w 2022 roku było wdrożenie szeregu działań na rzecz produkcji chroniącej zasoby naturalne i przyjaznej dla klimatu. Z powodzeniem osiągnięto neutralny bilans emisji CO₂ w europejskich zakładach, m.in. poprzez zakup energii elektrycznej wolnej od emisji CO₂, pozyskiwanej z elektrowni słonecznych, wiatrowych i wodnych. Już dziś w fabrykach na całym świecie zainstalowano moduły fotowoltaiczne o mocy ok. 7,2 MWp, które rocznie mogą wyprodukować ok. 7,9 GWh energii elektrycznej. Odpowiada to rocznemu zużyciu ok. dwóch tysięcy czteroosobowych gospodarstw domowych.

W ramach „Green Production Initiative” przewiduje się obniżenie do 2030 roku emisji CO2 związanej z produkcją o 42% w stosunku do poziomu emisji w roku 2021. Do tego czasu co najmniej 55% energii powinno pochodzić ze źródeł odnawialnych.

Koncern systematycznie przyspiesza transformację branży transportowej w kierunku zastosowania napędów o neutralnym bilansie CO2, stawiając przy tym na elektryczne ciężarówki także we własnym łańcuchu dostaw. W ramach tych działań Daimler Truck wyznaczył sobie ambitny cel, aby do końca 2026 roku zelektryfikować 100% ruchu dostawczego do swojej największej montowni w Wörth (Nadrenia-Palatynat).

Pierwsze zintegrowane sprawozdanie roczne Daimler Truck podkreśla ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju

Bezpieczeństwo ruchu drogowego pozostaje kwestią priorytetową

Kolejnym istotnym zagadnieniem dla Daimler Truck w ramach strategii zrównoważonego rozwoju w biznesie jest bezpieczeństwo ruchu drogowego. W 2022 roku na kolejnych rynkach, w kolejnych markach i modelach wprowadzono nowe różnorodne systemy bezpieczeństwa i asystujące, na przykład aktywnego asystenta martwego pola we Freightlinerze Cascadia oraz system Active Drive Assist 2 w autokarach marki Setra.

W odniesieniu do bezpieczeństwa na drogach, Daimler Truck realizuje „Wizję Zero”, dążąc do osiągnięcia możliwie „zerowej liczby wypadków” z udziałem swoich ciężarówek i autobusów. Przedsiębiorstwo wyznaczyło sobie za cel aby w 2025 roku co najmniej 75% a w 2030 roku co najmniej 80% pojazdów dostarczanych na główne rynki było wyposażonych w system bezpieczeństwa, który przewyższa odpowiednie wymogi prawne pod względem efektywności i zakresu zastosowania.

Do 2030 roku udział kobiet na stanowiskach kierowniczych ma wzrosnąć do 25%

Daimler Truck dąży do tego, aby dla swoich pracowników być nowoczesnym i atrakcyjnym pracodawcą. W celu zapewnienia pracownikom wsparcia w transformacji cyfrowej i technologicznej, na całym świecie wdrożono platformę edukacyjną „LinkedIn Learning”. Pracownicy mogą wybierać spośród ponad 17 tys. kursów e-learningowych i szkolić się w różnych obszarach tematycznych – w dowolnym miejscu i czasie.

Daimler Truck przykłada ogromną wagę do awansu kobiet, dlatego postawił sobie za cel, aby do 2030 roku na całym świecie zwiększyć odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych do 25%.

Potwierdzenie poszanowania i ochrony praw człowieka w zaktualizowanej Deklaracji Zasad

Daimler Truck zdecydowanie angażuje się w poszanowanie i ochronę praw człowieka oraz oczekuje tego samego od swoich partnerów biznesowych w całym łańcuchu tworzenia wartości. Firma potwierdza to swoje zaangażowanie w „Deklaracji zasad na rzecz społecznej odpowiedzialności i praw człowieka”, która została odnowiona w 2022 roku. Z chwilą powierzenia pełnomocnikowi ds. prawnych i zgodności z przepisami (Chief Legal & Compliance Officer) obowiązków pełnomocnika ds. praw człowieka w Daimler Truck, wszystkie prewencyjne procesy i struktury na całym świecie, mające na celu zapewnienie przestrzegania praw człowieka w firmie, zyskały jasno określone kompetencje.

Źródło: Diamler Truck

TAG: Active Drive Assist 2, agencje ratingowe ESG, Daimler Buses, Daimler Truck, Daimler Truck Holding AG, eActros LongHaul, emisja CO2, Freightliner Cascadia, Green Production Initiative, ISS ESG, LinkedIn Learning, Martin Daum, Mercedes-Benz GenH2 Truck, Mercedes-Benz Trucks, Sustainalytics, Volvo Group, wizja zero, zerowa liczba wypadków

Co możesz jeszcze przeczytać

Szkolenie POLICJI | Na Osi
Tuning a przepisy? Odszkodowanie za szkodę sprzed dwóch lat? [Eksperci Na Osi radzą 943]
Tuning a przepisy? Odszkodowanie za szkodę sprzed dwóch lat? [Eksperci Na Osi radzą 943]
Logistyka łączy siły, by pomóc Ukrainie
Logistyka łączy siły, by pomóc Ukrainie

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP