NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Pakiet antytranzytowy w Tyrolu w Austrii

Pakiet antytranzytowy w Tyrolu w Austrii

czwartek, 14 luty 2019 / Opublikowane w All

Pakiet antytranzytowy w Tyrolu w Austrii

Pakiet „antytranzytowy” – Tyrol planuje w 2019 roku dalsze utrudnienia w tranzycie przez Przełęcz Brenerską!
traffic jam on highway
–  1. Poszerzenie sektoralnego zakazu jazdy o pojazdy Euro 6 i dalsze materiały, które będą objęte zakazem przewozu drogowego przez Tyrol.
– 2. Wprowadzenie wyższych opłat za myto tzw. „myto korytarzowe” od Monachium do Verony.
– 3. Zakaz jazdy w Tyrolu we wszystkie soboty dla pojazdów ciężarowych powyżej 7,5 tony od 5 stycznia do 9 marca 2019.
– 4. Blokowa odprawa pojazdów ciężarowych
Jak wynika ze statystyki przez Przełęcz Brennerską przejeżdża rocznie ponad 2,5 miliona samochodów ciężarowych powyżej 7,5 tony – z czego w roku 2018 przejechalo ponad 180.000 pojazdów więcej niż w roku 2017. Zanieczyszczenie powietrza, hałas, bardzo duży ruch i zdrowie Tyrolczyków – to główne przyczyny nowych zamiarów Regionalnego Rządu w Tyrolu. Wprowadzenie tzw. pakietu antytranzytowego na obszar drogi tranzytowej przez Przełęcz Brennerską budzi bardzo wielkie niezadowolenie wśród Przewoźników w całej Europie – nic dziwnego – węzeł komunikacyjny Przełęczy Brennerskiej to główny tranzyt drogowy Północ-Południe w Europie.
Obowiązujący sektoralny zakaz jazdy przez Tyrol (TUTAJ jest link do publikacji na temat sektoralnego zakazu jazdy przez Tyrol) jak dotychczas wyklucza pojazdy z silnikami Euro 6.
Natomiast nowy pakiet antytranzytowy zakłada sektoralny zakaz przez Tyrol dla wszystkich pojazdów bez względu na klasę emisji spalin i poszerzenie listy o dalsze materiały, które nie będą mogły być przewożone po drogach przez Tyrol ciężarówkami.
Dalsze zakazy, które mają być wprowadzone w 2019 – to całkowity zakaz przejazdu przez Tyrol pojazdami ciężarowymi o klasie emisji spalin Euro 4. Całkowity zakaz przejazdu pojazdami z silnikiem Euro 5 ma zostać wprowadzony w roku 2021.
Inny dość poważny problem tranzytu przez Tyrol – to wzrost ilości przejazdów samochodami ciężarowymi w tzw ruchu objazdowym. Wiele pojazdów przejeżdża przez Tyrol tylko i wyłącznie aby zatankować paliwo ze względu na niskie ceny paliwa. Jak podają statystyki i z wypowiedzi Pani Felipe wynika, że w roku 2018 wzrósł tranzyt objazdowy z 30% na 50%.
Nie tylko niższa cena paliwa jest przyczyną zwiększonej ilości pojazdów ciężarowych na Brennero, też wysokie myto przez Szwajcarie skłania Przewoźników do wyboru tranzytu przez Austrię.
Zimowe warunki atmosferyczne, wzmożony ruch turystyczny i mała przepustowości ruchu na autostradzie z 2 pasami ruchu są przyczynami wprowadzenia zakazu jazdy we wszystkie soboty dla pojazdów ciężarowych powyżej 7,5 tony od 5 stycznia do 9 marca 2019.
Dalsze utrudnienia w roku 2019 w ruchu drogowym w tranzycie przez Austrię na autostradzie na Przełęczy Brennerskiej to tzw. blokowa odprawa pojazdów ciężarowych: 200-300 pojazdów po czym przerwa 1 godzinna. W pierwszej połowie 2019 zostały zapowiedziane 17 takich odpraw. Najczęściej będą miały miejsce w dniach po nieregularnych świętach.
Pierwsza zapowiedziana odprawa blokowa już 7 stycznia 2019.
Alternatywa przejazdu przez Alpy Przełęczą Brennerską jest przejazd pociągiem RoLa , który pomaga chronić środowisko i zapewnia bezpieczny przejazd przez Austrię.
Informacja prasowa HGA GmbH.

TAG: Austrai, Ciężarówka, pakiet antytranzytowy, pociąg, przełęcz Brenerską, RoLa, tranzyt, Tyrol

Co możesz jeszcze przeczytać

Największy na świecie zestaw rusza na dalekie trasy
Na Osi 1034 | Premiera środa 22:00 Motowizja | Test elektrycznego dostawczaka i inne
IVECO obejmuje Zielonym Mecenatem nasadzenie drzew w Kielcach

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP