NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • MAN odnotowała znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży

MAN odnotowała znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży

wtorek, 26 marzec 2019 / Opublikowane w All

MAN odnotowała znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży

Na europejskim rynku pojazdów ciężarowych odnotowano niewielki wzrost wysokiego już poziomu, zaś sprzedaż jednostkowa i przychody ze sprzedaży były znacząco wyższe od wskaźników uzyskanych w roku poprzednim.

Reportaż MAN - konferencja Warszawa 2019 12

Rok finansowy 2018 w skrócie:

  • 13,9 miliarda euro – dynamiczny wzrost wartości zamówień
    [w 2017 r.: 12,4 miliarda euro]

  • 12,1 miliarda euro – przychody ze sprzedaży znacznie wyższe niż w roku poprzednim
    [w 2017 r.: 11,1 miliarda euro]

  • 332 miliony euro – lekki spadek zysku operacyjnego
    [w 2017 r.: 358 milionów euro]

  • 2,7% – spadek operacyjnego wskaźnika rentowności sprzedaży
    [w 2017 r.: 3,2%]

  • + 0,4 miliarda euro – dodatnie przepływy środków pieniężnych netto
    [w 2017 r.: – 0,3 miliarda euro]

Rok 2018 był dla Grupy MAN bogaty w wydarzenia. Firma odnotowała progres w wielu dziedzinach oraz poprawę kluczowych wskaźników finansowych. Wartość zamówień uzyskanych przez Grupę MAN wzrosła o 12% do 13,9 miliarda euro, przy równoczesnym wzroście sprzedaży o 9% do 12,1 miliarda euro.
W tym zakresie MAN Truck & Bus skorzystała na wzroście popytu, gdyż na europejskim rynku pojazdów ciężarowych ponownie odnotowano niewielki wzrost, mimo i tak wysokiego poziomu, a firmie MAN Truck & Bus udało się zwiększyć udziały w rynku. Na dużych rynkach, zwłaszcza w Niemczech, Francji, Polsce i we Włoszech, nastąpił wzrost popytu przy umiarkowanym spadku w Wielkiej Brytanii. Poza Europą rynek skurczył się do bardzo niskiego poziomu, co dotyczyło szczególnie Turcji. Sytuacja na rosyjskim rynku pojazdów ciężarowych uległa w ciągu roku pogorszeniu, odnotowano zatem jedynie minimalny wzrost w skali roku. Korzystne zmiany nastąpiły w 2018 r. na europejskim rynków autobusów. Wskaźniki liczby zamówień i przychody ze sprzedaży MAN Truck & Bus w 2018 r. znacząco wzrosły względem roku poprzedniego.
Sprzedaż jednostkowa w sektorze ciężarówek wzrosła o 14% w porównaniu z danymi za rok poprzedni i wyniosła 95.352 pojazdów. Wspomniane dane obejmują także 7.871 samochodów dostawczych MAN TGE. Sprzedaż jednostkowa w sektorze autobusów także wzrosła o 14%, dzięki sprzedaży w 2018 roku 7.204 sztuk autobusów i autokarów MAN i NEOPLAN.
W 2018 r. korzystne zmiany odnotowała także MAN Latin America, która zachowała wiodącą pozycję na brazylijskim rynku pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 5t, a także w segmencie autobusów. Dzięki poprawie sytuacji ekonomicznej w kraju na brazylijskim rynku pojazdów komercyjnych odnotowano znaczący wzrost. Do poprawy sytuacji przyczyniła się także inwestycja władz w nowy program autobusów szkolnych. MAN Latin America odnotowała w 2018 r. znacznie wyższe niż w roku poprzednim wskaźniki liczby zamówień i przychodów ze sprzedaży.
Po latach strat MAN Latin America znów osiągnęła dodatnią rentowność. Przeciwwagą dla korzystnego wzrostu przychodów ze sprzedaży MAN Truck & Bus były jednak, między innymi, wyższe wydatki na nowe produkty i rynki oraz silna konkurencja. Co więcej, znaczne wydatki poniesiono także w związku z potrzebą restrukturyzacji działalności w Indiach. Skorygowany o wspomniane pozycje zysk operacyjny MAN Truck & Bus utrzymał się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.
Zysk operacyjny Grupy MAN wyniósł ogółem 332 miliony euro, co oznaczało niewielki spadek względem roku poprzedniego. W proporcji do znacznie wyższego przychodu ze sprzedaży, operacyjny wskaźnik zysku ze sprzedaży Grupy MAN uległ obniżeniu do 2,7%.
W roku finansowym 2018 Grupa MAN przekroczyła zakładane cele pod względem wartości sprzedaży jednostkowej i przychodów ze sprzedaży, lecz jedynie w ograniczonym stopniu osiągnęła cele dotyczące zysków. Rentowność Grupy MAN w 2018 r. była nadal znacznie poniżej przyjętego celu strategicznego. Firma intensywnie pracuje nad osiągnięciem trwałej poprawy.
Joachim Drees, prezes zarządu MAN SE, wyjaśnia: „Fakt, że MAN udało się zwiększyć udział w europejskim rynku i osiągnąć znaczny wzrost w Brazylii, był zachęcający. Wysoki wolumen sprzedaży miał korzystny wpływ na zyski. Równocześnie musieliśmy jednak dokonać restrukturyzacji naszej działalności w Indiach, która stała się konieczna w wyniku naszej decyzji, by realizować naszą strategię rozwoju produktów przyszłości. Dla osiągnięcia przyszłego wzrostu i realizacji zamierzonych celów dotyczących dochodowości niezbędne są jednak ciągłe usprawnienia i osiągnięcie doskonałości operacyjnej. Oprócz wysokiego poziomu dokonywanych inwestycji, stanowiących istotny element wspomnianego procesu, wszystkie projekty poddajemy krytycznej ocenie i określamy wyraźne priorytety dotyczące niezbędnych działań w zakresie badań i rozwoju.”
Główną siłą napędową przyszłych sukcesów firmy jest jej ścisła integracja z GRUPĄ TRATON, która została utworzona w 2018 r. i zastąpiła byłą Grupę Volkswagen Truck & Bus. MAN Truck & Bus, Scania i MAN Latin America ściśle ze sobą współpracują, działając pod parasolem TRATON. Firmy wspólnie opracowują zasadnicze elementy układów napędowych. Silniki, przekładnie, osie i układy oczyszczania spalin tworzone są na wspólnych platformach, a następnie są stosowane przez poszczególne marki. Celem jest osiągnięcie przez TRATON i marki MAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus pozycji światowego lidera. Marki zachowają w pełnym zakresie swoją tożsamość i obowiązki operacyjne.
Zarząd MAN SE przewiduje w 2019 r. niewielki wzrost przychodów Grupy MAN. Zysk na działalności operacyjnej i rentowność sprzedaży Grupy MAN ulegną w 2019 r. zauważalnej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim.
Informacja prasowa MAN

TAG: Grupa MAN, MAN, MAN Latin America, MAN Truck Bus, TRATON

Co możesz jeszcze przeczytać

TotalEnergies Lubrifiants i Grupa Kapitałowa Inter Cars przedłużają długoterminową współpracę
Kontrola kierowcy z okresu dłuższego niż 28 dni wstecz | Na Osi 1083
Kierowca i Jego Auto: Maciej i jego Jelcz C-642K [Na Osi 944]
Kierowca i Jego Auto: Maciej i jego Jelcz C-642K [Na Osi 944]

Najczęściej czytane

  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...
  • Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern | Na Osi 1133

    Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern. ...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP