NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

czwartek, 15 maj 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

Turyn, 15 maja 2025 r.

IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionierskiej technologii we współpracy z Plus, pierwszym dostawcą oprogramowania jazdy autonomicznej bazującej na sztucznej inteligencji oraz firmami DSV i dm-drogerie markt. Wielomiesięczny projekt mający na celu testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych, opracowany wspólnie przez IVECO i Plus, został zwieńczony testami w rzeczywistych warunkach. Wyniki projektu wykazały kluczowe zalety technologii autonomicznej jazdy pojazdów ciężarowych — poprawę bezpieczeństwa, wydajności i oszczędności paliwa.

Partnerzy zakończyli niedawno testy pojazdu ciężarowego IVECO zintegrowanego z półautonomicznym systemem wspomagania kierowcy firmy Plus w Krefeld w Niemczech. Były to pierwsze próby tej technologii na drogach publicznych w Niemczech. Po kilku miesiącach intensywnych testów i walidacji technologii oraz szkolenia kierowców, półautonomiczne rozwiązanie było gotowe do testów na drogach publicznych. Towary zostały dostarczone w rzeczywistych warunkach na trasie między dwoma magazynami w Krefeld i Hennef.

„Ten udany test stanowi kolejny kluczowy krok na naszej drodze do komercjalizacji wysoce zautomatyzowanych technologii jazdy w sektorze logistycznym. Dzięki pilotażowej współpracy, mogliśmy zweryfikować możliwości naszego zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy w rzeczywistych warunkach eksploatacji, potwierdzając poprawę bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i ogólnych osiągów z jazdy. Wyniki te utwierdzają nas w przekonaniu, że automatyzacja nie zastąpi kierowców, ale podniesie ich rangę zmniejszając zmęczenie, wspierając skomplikowane manewry i tworząc bezpieczniejsze oraz bardziej produktywne środowisko pracy. W Iveco Group wierzymy, że przyszłość logistyki leży w inteligentnych, zrównoważonych i zorientowanych na człowieka innowacjach. Współpracując z naszymi zaufanymi partnerami, firmami DSV, dm i Plus, pozostajemy zaangażowani w opracowywanie inteligentnych rozwiązań transportowych, które spełniają rosnące wymagania w zakresie wydajności, zrównoważonego rozwoju i komfortu kierowców w Europie i poza nią” – wyjaśnia Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer, Iveco Group

Shawn Kerrigan, COO and co-founder of Plus, powiedział: „Jesteśmy dumni, że wraz z naszymi innowacyjnymi partnerami, firmami DSV, dm i IVECO, możemy świętować zakończenie programu pilotażowego, którego rezultaty w zakresie bezpieczeństwa i wydajności były możliwe do osiągnięcia dzięki naszej technologii autonomicznej jazdy. Bardzo odpowiednim miejscem do przeprowadzenia tego wydarzenia są Niemcy, kraj, który docenił zalety pojazdów autonomicznych. „Cieszymy się, że możemy wprowadzić na rynek fabrycznie produkowane, zautomatyzowane pojazdy ciężarowe z przełomową technologią autonomicznej jazdy firmy Plus, najpierw w Stanach Zjednoczonych, a następnie w Europie”.

„Skupiamy się na operacjach między magazynami, ponieważ technologia ta doskonale nadaje się do powtarzalnych procesów, w których dostępne są wystarczające dane” – mówi Peter Matthiesen, Senior Director, Group Innovation, Mobility & Truck Technology at DSV.

„dm-drogerie markt od dziesięcioleci pracuje z DSV nad zrównoważonymi i innowacyjnymi łańcuchami dostaw. Dlatego z wielką radością wsparliśmy ten pilotażowy projekt. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę nad tak przyszłościowymi technologiami” – dodaje Ursula Paepcke, Head of TKM in the Logistics divisionof the drugstore retailer dm-drogerie markt, wyjaśniając powody udziału w projekcie.

Projekt pilotażowy potwierdził oczekiwane wyniki i założenia, zwłaszcza w zakresie poprawy bezpieczeństwa i niezawodności.

„System autonomicznej jazdy konsekwentnie wykazywał bezpieczne zachowanie na drodze, szczególnie podczas utrzymywania pasa ruchu, zmiany pasa ruchu, jazdy adaptacyjnej i radzenia sobie w przewidywalnych sytuacjach drogowych”.

„Dla dm i innych interesariuszy projektu niezwykle cenne jest praktyczne doświadczenie i zrozumienie, jak bardzo zautomatyzowane pojazdy ciężarowe, opracowane wspólnie przez IVECO i Plus, mogą poprawić bezpieczeństwo, wydajność i zużycie paliwa. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie tych wysoce innowacyjnych pojazdów na rynek. Chcemy przyciągnąć kierowców do tej prestiżowej roli, ponieważ w Europie brakuje prawie 200 000 kierowców, a do 2028 r. liczba ta ma wzrosnąć do 700 000. Technologia autonomicznej jazdy znacznie poprawi warunki pracy, zmniejszy zmęczenie psychiczne i fizyczne, zwiększy bezpieczeństwo i umożliwi znacznie większą różnorodność w grupie kierowców” – dodaje Peter Matthiesen.

Zautomatyzowany system sterowania został opracowany wspólnie przez IVECO i firmę Plus z Doliny Krzemowej, zajmującą się oprogramowaniem do autonomicznej jazdy. Wyposażony w oparte na sztucznej inteligencji, wysoce zautomatyzowane rozwiązanie firmy Plus oraz zaawansowane czujniki, takie jak lidar, radar i kamery, pojazd ciężarowy IVECO S-Way zapewnia kierowcy widoczność dookoła pojazdu w zakresie 360 stopni oraz nowe sposoby monitorowania ruchu i drogi, zwiększając bezpieczeństwo i komfort. Technologia autonomicznej jazdy Plus może bezpiecznie i automatycznie wykonywać normalne manewry na autostradzie, w tym utrzymywanie pojazdu na środku pasa ruchu, zmianę pasa ruchu zainicjowaną przez kierowcę lub sugerowaną przez system, pomoc w korku i delikatne torowanie drogi, przy czym kierowca monitoruje system. Pozwala to również zmniejszyć zużycie paliwa o około 10 procent, a tym samym obniżyć emisję spalin.

Dostawy przyszłości: nacisk na autonomiczną jazdę

Testując tę technologię, partnerzy projektu torują drogę do przyszłego wprowadzenia na rynek półautonomicznych pojazdów ciężarowych i testowania w pełni autonomicznych rozwiązań w zakresie logistyki. Fabrycznie produkowane w pełni automatyczne pojazdy ciężarowe mają być dostępne na rynku w Stanach Zjednoczonych do 2027 roku, a następnie w Europie.

Bezpieczni kierowcy pozostaną w dalszym ciągu w kabinie w dającej się przewidzieć przyszłości, dopóki nie zostanie opracowany nowy ekosystem regulujący na przykład ładowanie lub tankowanie.

PeterMatthiesen dostrzega ogromny potencjał tej technologii i przedstawia dalsze perspektywy na przyszłość: „Nowa technologia nie spowoduje likwidacji miejsc pracy – wręcz przeciwnie: stworzy nowe możliwości i nowe miejsca pracy. Kierowcy zostaną przekwalifikowani, aby mogli wykorzystać swoją wiedzę w innych obszarach. Można to sobie wyobrazić na przykład w wieżach kontrolnych, które będą ściśle monitorować i wspierać codzienne operacje. Powstaną również nowe miejsca pracy związane z kontrolą przed i po przyjeździe lub wykonywaniem wielu innych zadań, które nadal wymagają interwencji człowieka”.

 

Źródło: IVECO

TAG: dm-drogerie markt, DSV, Iveco, Plus

Co możesz jeszcze przeczytać

MAN restrukturyzuje działalność autobusową
Rozwiązania dla pracowników w Starachowicach: Starachowice, 22.12.2022 MAN uzgadnia ze Związkami Zawodowymi kompleksowe odprawy i alternatywne oferty pracy
Otwarto nowy zakład montażu elektrycznych pojazdów ciężarowych DAF
Rola kobiet w motoryzacji | Na Osi 1124

Najczęściej czytane

  • Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern | Na Osi 1133

    Truck Story: Lekki ciągnik MB Axor do cystern. ...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Jazda na bezczela | Na Osi 1133

    Analiza wypadku przy skręcaniu w lewo. Materiał...
  • Wpisywanie symboli kraju rozpoczęcie i zakończenia | Na Osi 1133

    Wpisywanie symboli kraju rozpoczęcie i zakończe...
  • MAN TGE dla różnych służb | Na Osi 1133

    MAN TGE dla różnych służb. Materiał pochodzi z ...
  • Ciekawa propozycja współpracy w przewozach intermodalnych | Na Osi 1133

    Ciekawa propozycja współpracy w przewozach inte...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP