NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford Transit Courier – miejski samochód dostawczy, który od ponad 70 lat udoskonala transport na kilku kontynentach

Ford Transit Courier – miejski samochód dostawczy, który od ponad 70 lat udoskonala transport na kilku kontynentach

środa, 06 Listopad 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Ford Transit Courier – miejski samochód dostawczy, który od ponad 70 lat udoskonala transport na kilku kontynentach

WARSZAWA, 6 listopada 2024 roku

Miejskie samochody dostawcze oznaczone nazwą Courier mają w Fordzie ponad 70-letnią historię, a ich kolejne wcielenia budowały opinię marki w Ameryce Północnej, Australii i Europie. Oferowany obecnie przez Ford Pro model Transit Courier to van ze sporą przestrzenią ładunkową oraz designem inspirowanym autami typu SUV.

Pierwszy model Forda oznaczony nazwą Courier pojawił się na rynku w 1952 roku. Przepis na jego powstanie był prosty. W osobowej wersji Forda Ranch Wagon wygospodarowano przedział transportowy za pierwszym rzędem siedzeń, a tył auta pozbawiono szyb. Tak powstał Ford Courier Delivery, który był produkowany w Detroit do 1960 roku.

Na początku lat 70. wprowadzono na rynek amerykański model Ford Courier. Ten kompaktowy pickup wyposażony został w czterocylindrowy silnik i napęd na tylne koła. Oferował ładowność na poziomie 650 kg i zyskał popularność między innymi wśród przedsiębiorców zajmujących się pracami remontowo-budowlanymi czy małych firm szukających taniego i niezawodnego samochodu dostawczego. Druga generacja tego modelu pojawiła się w 1977 roku i była produkowana do 1985 roku. Kolejna generacja modelu Courier została wprowadzona do sprzedaży w 1985 roku. Auto było oferowane w USA, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. W 1998 roku australijski oddział Forda zaprezentował ostatnią odsłonę tego modelu. Jego produkcja trwała do 2007 roku.

Na rynku Europejskim Ford Courier oferowany był od 1991 roku. Konstrukcja tego miejskiego dostawczaka została oparta na modelu Fiesta. Samochód zyskał praktyczną przestrzeń ładunkową i oferował ładowność 580 kg. Jego druga generacja pojawiła się w 1995 roku i była produkowana do 2002. Ford Courier był oferowany również w Brazylii, ale w przeciwieństwie do wersji europejskiej występował jako pickup i był produkowany do 2013 roku.

W 2013 roku Ford powrócił do koncepcji miejskiego samochodu dostawczego na bazie Fiesty i zaprezentował model Ford Transit Courier. Mały dostawczak oferował 2,3 metra sześciennego przestrzeni transportowej i można było nim przewozić przedmioty o długości do 1,6 metra i wadze 600 kg. W 2017 roku przeprowadzono niewielki lifting modelu.

Ostatnia odsłona Transita Couriera pojawiła się w salonach sprzedaży w 2024 roku. Model jest dostępny do konfiguracji w wielu wersjach wyposażenia oraz z oszczędnymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van wynosi 2,9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 677 kg do 854 kg.

W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce znalazły się napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników spalinowych obejmuje wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM – a także oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.

Transit Courier jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Limited oraz Active. Już w podstawowej odmianie oferuje między innymi elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 czy bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników nowy Transit Courier może występować w odmianie pozwalającej na transport ekipy pracowników i sprzętu. Nadwozie typu „double-cab-in-van” oferuje drugi rząd siedzeń dzielony w stosunku 60/40, który można składać i opuszczać; przy podniesionych tylnych siedzeniach przestrzeń ładunkowa pomieści europaletę. Uchylne okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe są standardem; pełne przeszklenie boczne jest opcjonalne.

Transit Courier będzie oferowany już wkrótce w odmianie z napędem elektrycznym. Samochód zostanie wyposażony w silnik o mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia i będzie oferował możliwość szybkiego ładowania DC 100kW. Korzystając z szybkiej ładowarki będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie w zakresie 10-80 procent zajmie mniej niż  25 minut.

 

Źródło: Ford

 

TAG: Courier, Ford, Ford Courier Delivery, Ford Pro model Transit Courier, SUV, Transit Courier

Co możesz jeszcze przeczytać

Mniejsze o 8,2% zużycie paliwa w nowej generacji ciężarówek MAN
Piracki manewr [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Piracki manewr [Nie zabijaj, nie daj się zabić]
Inauguracja nowej spółki MAN Financial Services Polska

Najczęściej czytane

  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...
  • IVECO z sukcesem zakończyło testy półautonomicznych pojazdów ciężarowych we współpracy z partnerami Plus, DSV i dm-drogerie markt

    IVECO pomyślnie zakończyło testy swojej pionier...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP