NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów

Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów

wtorek, 17 wrzesień 2024 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Ford Pro prezentuje Rangera PHEV, który zrewolucjonizuje europejskie podejście do pick-upów

WARSZAWA, 17 września 2024 roku

Ford Pro przeciera nowy szlak dla pick-upów z napędem hybrydowym plug-in, prezentując dziś podczas IAA TRANSPORT 2024 nowego Rangera PHEV.

Nie uznający kompromisów nowy model dysponuje doskonałymi parametrami terenowymi, ładownością i zdolnością holowania, może także poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, tym samym umacnia pozycję Forda Pro jako europejskiego lidera w segmencie pick-upów 1 i poszerza szeroką gamę modeli Ford Pro z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in.

Maksymalny moment obrotowy 690 Nm – najwyższy spośród wszystkich produkowanych modeli Rangera – oraz zasięg w trybie elektrycznym wynoszący ponad 45 kilometrów, podnoszą atrakcyjność najnowszego modelu. Wraz z Rangerem PHEV na listy wyposażenia linii Rangerów trafia również system Pro Power Onboard, umożliwiając klientom zasilanie narzędzi o mocy do 6,9 kW bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora.

Poza seriami Wildtrak i XLT, Ford Pro wprowadza nowy model PHEV w premierowej wersji Stormtrak.

„Nowy Ranger PHEV łączy korzyści płynące z elektryfikacji z wysokimi parametrami roboczymi, dzięki którym Ranger zyskał w Europie rzeszę wiernych fanów. Udoskonaliliśmy naszego pierwszego pickupa PHEV w Europie, aby efektywnie służył w pracy, radził sobie w terenie, będąc jednocześnie pojazdem klasy premium, zapewniającym komfort, komunikację i możliwość poruszania się w trybie elektrycznym podczas rodzinnych dojazdów” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

Ranger PHEV będzie produkowany w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 roku. Nowy model dołącza do obecnej w europejskich salonach linii Rangera, napędzanego silnikiem wysokoprężnym, dzięki czemu oferta modelu została lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów i lokalnych norm emisji spalin.

Pick-up zasilany z zewnętrznego źródła energii

Nowy układ napędowy PHEV 2,3 łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh. Uzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 690 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera. Wersja z napędem PHEV wytwarza moc 279 KM 4, czyli wyższą niż Ranger z 3,0‑litrowym turbodoładowanym silnikiem diesla V6. 2,5

Nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny umożliwiają poruszanie się Rangera PHEV w trybie hybrydowym. Mniej niż cztery godziny zajmuje ładowanie akumulatora za pomocą jednofazowej ładowarki o mocy 16 A 6, a zasięg w trybie w pełni elektrycznym wynosi ponad 45 kilometrów.

Ranger PHEV gwarantuje te same parametry robocze, dzięki którym Ranger z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym zyskał rzesze oddanych fanów na całym świecie. Użytkownicy Rangera PHEV nadal będą mogli przewozić ładunek nie przekraczający jednej tony, 7 holować przyczepę o masie do 3500 kg 8 i pewnie zjeżdżać z asfaltu w teren, korzystając z walorów systemu e-4WD, dwuzakresowej skrzyni rozdzielczej i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Akumulator trakcyjny jest umieszczony między specjalnie zaprojektowanymi szynami ramy.

Silnik elektryczny pozwala Rangerowi PHEV na jazdę w trybie bezemisyjnym, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy: Auto EV, EV Now, EV Later lub EV Charge. 9

LICENSE EXPIRES: in perpetuity – LICENSE BY: Ford LICENSE SCOPE: A – Earned editorial, press releases, press kits. B – All non-broadcast digital and online media. C – All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D – All print media (newspaper, magazine etc) REGION: GLOBAL. COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.Ford Pro przeciera nowy szlak dla pick-upów z napędem hybrydowym plug-in, prezentując dziś podczas IAA TRANSPORT 2024 nowego Rangera PHEV.

Tam, gdzie jest to możliwe, system Ford Pro Home Charging umożliwi właścicielom zaplanowanie ładowania w godzinach nocnych, kiedy obowiązują tańsze taryfy. Ford przewiduje, że hybrydowy układ napędowy będzie zużywał mniej paliwa w porównaniu z Rangerem wyposażonym w silnik wysokoprężny V6 o większej pojemności skokowej.

Ranger PHEV dysponuje systemem Pro Power Onboard (dostępnym w standardzie dla wersji Stormtrak, a w opcji dla pozostałych wariantów Rangera), który umożliwia klientom korzystającym z auta w pracy i jednocześnie w celach rekreacyjnych, zasilanie narzędzi i sprzętu o dużym poborze mocy w miejscu pracy lub na polu biwakowym bez konieczności korzystania z generatora. System standardowo dostarcza do gniazd na pokładzie moc 2,3 kW, ale klienci mogą również wybrać wariant o łącznej mocy 6,9 kW z dwoma 15-amperowymi gniazdami, z których każde zapewnia 3,45 kW, co pozwala na zasilanie cięższego sprzętu. 11

Limitowana edycja premierowa Stormtrak wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, w którego skład wchodzą m.in:

  • 18-calowe felgi aluminiowe, osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, wloty powietrza w błotnikach
  • Reflektory Matrix LED, system elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack, system wspomagania cofania Pro Trailer i kamera 360 stopni w standardzie 9
  • W palecie lakierów zarezerwowanych dla wersji Stormtrak dostępny jest również nowy kolor Chill Grey, obok lakieru Agate Black
  • Dziesięciogłośnikowy system dźwiękowy B&O i unikatowe materiały wykończeniowe wnętrza

Podobnie jak każdy pojazd z oferty Ford Pro, Ranger PHEV jest objęty kompleksowym pakietem usług serwisowych, rozwiązań związanych z ładowaniem, wspierany przez intuicyjne oprogramowanie i dostępny w elastycznych formach finansowania, co upraszcza korzystanie z samochodu, zwiększa jego rentowność i obniża koszty eksploatacji. Wśród użytkowników Rangera znajduje się wiele małych firm, którym pickup w ciągu tygodnia służy do pracy, a podczas weekendów jest wykorzystywany w celach rekreacyjnych: aplikacja FordPass wspiera ich w podróży dzięki alertom o stanie pojazdu i bezpieczeństwie. Firmy z większymi flotami i menedżerowie pracujący w biurach mogą wykorzystywać dane z Ford Pro Telematics 13 do poprawy efektywności i dyspozycyjności pojazdów. Nowy cyfrowy dziennik pokładowy Ford Pro ułatwia również śledzenie przebiegu pojazdu, co usprawnia rozliczenia i pozwala zachować zgodność z przepisami.

—

1 Na podstawie danych za cały rok od S&P Global, dawniej IHS Markit Insight. Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria.
2 Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu (wszystkie pomiary WLTP). Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
3 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Zgodnie ze Światową Zharmonizowaną Procedurą Badania Pojazdów Lekkich (WLTP). Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg 45 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
4 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie. Podane szacunkowe wartości oparte są na wewnętrznych testach. Oficjalne dane zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
5 Ranger z 3,0-litrowym turbodieslem V6 uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 262-277 g/km i homologowane zużycie paliwa 10,0 l/100 km.
6 Podane szacunkowe wartości dotyczą Rangera PHEV. Rzeczywiste parametry czasu i prędkości ładowania będą się różnić w zależności od rodzaju używanej domowej lub publicznej ładowarki, a także innych czynników (w tym pogody, temperatury otoczenia, stylu jazdy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu akumulatora litowo-jonowego oraz jego temperatury pracy).
7 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
8 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
9 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez prowadzącego. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
10 Na odstępstwa od podanych wyników może mieć wpływ styl jazdy.
11 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.
12 Dostępna do pobrania jest aplikacja FordPass, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
13 Ford Pro E-Telematics jest dostępny bezpłatnie przez okres jednego roku od daty rozpoczęcia gwarancji, a następnie na zasadach subskrypcji, po uzgodnieniu warunków Ford Smart Mobility. Przekazuje – oprócz stanu technicznego pojazdu – kompleksowy zestaw danych, w tym lokalizację i mapowanie, zachowanie podczas jazdy, zużycie paliwa/energii. System ma możliwość współpracy z pojazdami wielu marek, a poprzez dołączoną aplikację dla kierowców umożliwia współpracę z menedżerami floty. Klienci flotowi mogą kontaktować się z Centrum Komunikacji Ford Pro Software pod adresem softwaresolutions@fordpro.com, gdzie uzyskają informacje na temat powyższych produktów Ford Telematics.

 

Źródło: Ford

TAG: Ford, Ford Pro, IAA TRANSPORT 2024, pick-up, Ranger PHEV

Co możesz jeszcze przeczytać

Szkolenie Polskiej Unii Transportu: Pakiet Mobilności i Polski Ład [Na Osi 972]
Szkolenie Polskiej Unii Transportu: Pakiet Mobilności i Polski Ład [Na Osi 972]
KiJA: Fan muzyki country i jego pojazd [Na Osi 1019]
KiJA: Fan muzyki country i jego pojazd [Na Osi 1019]
Jubileuszowy, 20. Zlot Master Truck Show już coraz bliżej.

Najczęściej czytane

  • Eurowag Prime przekracza setkę: dynamiczny rozwój sieci stacji premium w Europie

    Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o ...
  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP