Firma Renault Trucks rozpoczęła przedsprzedaż modeli T i C, dedykowanych odpowiednio dla transportu regionalnego oraz branży budowlanej. Pojazdy elektryczne o DMC do 44 ton produkowane będą w zakładzie w Bourg-en-Bresse.
Modele T i C są dostępne w przedsprzedaży u przedstawicieli Renault Trucks w Europie. Przewoźnicy mogą już teraz dokonywać rezerwacji pierwszych partii tych pojazdów. Produkcja modeli T i C rozpocznie się pod koniec roku 2023 w miejscowości Bourg-en-Bresse.
Duży wybór elektrycznych silników i akumulatorów
Aby spełnić liczne wymogi branży budowlanej i transportu regionalnego, Renault Trucks T i C E-Tech mogą zostać wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW.
W ofercie znajduje się szeroki wybór konfiguracji akumulatorów trakcyjnych – ciężarówki mogą być wyposażone w cztery do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 390 do 540 kWh. Akumulatory mogą być ładowane prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Ciężarówki będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu oraz do 500 km przy jednogodzinnym szybkim ładowaniu mocą 250 kW.
Ogniwa i moduły akumulatorowe zostaną dostarczone przez Samsung SDI i zmontowane w Gandawie, w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, do której należy Renault Trucks.
Trzy rodzaje przystawek odbioru mocy oraz szeroki wybór rozstawów osi
Aby można je było łatwo dostosować do każdego rodzaju zabudowy, a tym samym do każdego rodzaju zadań transportowych, modele T i C mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy: elektryczną, elektromechaniczną lub mechaniczną od skrzyni biegów.
Nowe modele T i C będą dysponowały dopuszczalną masą całkowitą do 44 ton i będą dostępne w wersjach jako ciągnik siodłowy 4×2 oraz 6×2, z kabiną Sleeper cab i rozstawem osi 3.900 mm. Dostępne będą również podwozia do zabudowy z układem osi 4×2, 6×2 oraz tridem 8×4, z kabinami Day cab i Sleeper cab oraz jedenaście wariantów rozstawu osi od 3.900 do 6.700 mm.
Gama usług dla optymalnej efektywności
W celu zapewnienia bezawaryjności oraz optymalnej wydajności, Renault Trucks T i C będą dostarczane z pełnym zakresem usług dodatkowych. Obejmuje to w szczególności kontrakty serwisowe Start & Drive Predict, w ramach, których monitorowany jest stan akumulatorów oraz elementów ulegających zużyciu, co pozwala uniknąć niespodziewanych przestojów i odpowiednio zaplanować działania obsługowe. Modele T i C E-Tech są kompatybilne z usługą Optifleet, która pozwala na zarządzanie flotą poprzez planowanie tras, zdalne przypisywanie przejazdów do kierowców, a także umożliwia informowanie klientów o czasach dostaw oraz bieżące monitorowanie poziomu naładowania akumulatorów, by móc optymalizować zużycie energii.
Renault Trucks T i C E-Tech są integralną częścią kompletnego ekosystemu stworzonego w celu dekarbonizacji transportu, który obejmuje wsparcie przewoźników w ich transformacji energetycznej, poprzez takie działania jak analiza potrzeb, nadzór nad wdrożeniem rozwiązań a następnie monitorowanie bieżących działań. Analiza odbywa się z wykorzystaniem narzędzia Range Simulator, które umożliwia ekspertom Renault Trucks dokładne zweryfikowanie zużycia energii przez pojazdy, biorąc pod uwagę trasy, warunki pogodowe, ładunek czy wykorzystanie dodatkowych urządzeń.
Źródło: Renault Trucks