NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • All
  • Będzie trudniej wywinąć się od mandatu? Nowe przepisy ws. radarów.

Będzie trudniej wywinąć się od mandatu? Nowe przepisy ws. radarów.

poniedziałek, 11 luty 2019 / Opublikowane w All

Będzie trudniej wywinąć się od mandatu? Nowe przepisy ws. radarów.

9 lutego weszło w życie rozporządzenie Ministra przedsiębiorczości i technologii dotyczące „urządzeń do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym” pisze  interia.pl. Czy kierowcom będzie teraz trudniej dochodzić swoich praw przed sądem?

policja
Chodzi o opublikowane 10 stycznia (Dz.U.2019.151) rozporządzenie „zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych” (pisownia oryginalna). To efekt wielomiesięcznych prac ekspertów Ministerstwa przedsiębiorczości wspieranego przez… Główny Urząd Miar. Zmienia ono kluczowe zapisy wcześniejszych przepisów, obowiązujących w naszym kraju do 6 marca 2014 roku. O co, konkretnie, chodzi?
Lista zmian jest długa. Doprecyzowano kilka pojęć i zdjęto część ograniczeń dotyczących samych badań tego rodzaju urządzeń. Z perspektywy kierowców najważniejszy wydaje się jednak §5. 1. Do tej pory brzmiał on następująco: „Konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny zapewniać wskazanie pojazdu, którego prędkość została zmierzona”.
Brzmienie przepisu uległo zmianie. Teraz mówi on, że: „Konstrukcja i wykonanie przyrządu powinny umożliwiać ustalenie pojazdu, którego prędkość została zmierzona”.
Czy kierowcom będzie teraz trudniej uniknąć mandatu? Niestety, wszystko na to wskazuje. Wprowadzone zmiany sugerują załamanie dotychczasowej linii obrony. Kierowcy często (chociażby w sprawach pomiarów dokonywanych niesławną Iskrą-1) powoływali się na przed sądem na brak możliwości zidentyfikowania pojazdu. Na szczęście pojawiła się inna furtka…
Zmieniono również § 9, w którym czytamy, że: „Przyrząd powinien rejestrować zmierzoną prędkość, datę i czas dokonania pomiaru oraz obraz lub sekwencję obrazów kontrolowanego pojazdu z jego numerami rejestracyjnymi. Czas dokonania pomiaru prędkości powinien być rejestrowany z rozdzielczością nie mniejszą niż 1 s”. Nie musimy chyba dodawać, że ręczne mierniki prędkości pokroju Iskry-1 nie mają żadnych urządzeń optycznych służących do rejestracji obrazu…
Co jeszcze zmieniło się w ważnym dla zmotoryzowanych rozporządzeniu? Ustawodawca postanowił zobligować producentów mierników prędkości do wyposażenia ich w zegary. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w których kierowca miałby wątpliwości, czy dany pomiar nie został wykonany wcześniej.
W nowym rozporządzeniu, po § 7, dodano § 7a mówiący, że: „przyrząd powinien być wyposażony w zegar czasu rzeczywistego”. Wskazania samego zegara nie mogą różnić się o więcej niż 2 minuty w stosunku do „czasu urzędowego”. Określono też dokładność samego mechanizmu („dopuszczalna jest zmiana ustawień zegara w zakresie nieprzekraczającym 2 minut na tydzień”) i to, że zmiana czasu z letniego na zimowy przebiegać ma w sposób automatyczny.
Źródło: interia.pl
Źródło fotografii: interia.pl


 

TAG: Iskry-1, kierowca, prędkość, przepisy, radar, urządzenie do pomiaru prędkości

Co możesz jeszcze przeczytać

Volvo Trucks zaprezentuje na IAA swoją drogę do zerowej emisji i zerowej liczby wypadków
Nowy Rok na osi
Pomoc drogowa – czy muszę zmienić tachograf? | Na Osi 1101

Najczęściej czytane

  • Iveco Massif i kilka spostrzeżeń na temat ADR | ZAJAWKA Na Osi 1135

    W 1135 odcinku Na Osi Iveco Massif i kilka spos...
  • Bardzo lekki autotransporter i 60-metrowa pompa do betonu | Na Osi ODCINEK 1134

    Bardzo lekki autotransporter polskiej marki, sz...
  • IVECO nadaje tempo zrównoważonym wyścigom ciężarówek w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 dzięki przełomowemu ePaceTruck

    Jako oficjalny partner Goodyear FIA European Tr...
  • Wymiana prawa jazdy kierowców z krajów trzecich pod lupą ITD

    W czasie kontroli drogowej pokazanie prawa jazd...
  • Trucker Club ODCINEK 11/2025

    W 11 odcinku Trucker Clubu 4 część relacji z Ma...

Archiwum

  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP