NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Silniki PACCAR MX-13 napędzają rewolucyjny statek

Silniki PACCAR MX-13 napędzają rewolucyjny statek

środa, 09 lipiec 2025 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, All, GŁÓWNA, NEWS

Silniki PACCAR MX-13 napędzają rewolucyjny statek

Choć z zewnątrz Mannheim może wyglądać całkiem normalnie, w środku ten 200-metrowy śródlądowy statek towarowy jest niczym innym jak rewolucją. W maszynowni znajduje się zaawansowany technologicznie wysokoprężno-elektryczny układ napędowy, a w jego sercu umieszczono pięć wydajnych silników PACCAR MX-13 dostarczonych przez DAF Components.

To częściowo dzięki potężnym silnikom PACCAR MX-13 o mocy 530 KM, zbudowanym przez firmę DAF w Eindhoven, Mannheim jest o 30% wydajniejszy. Statek emituje również pięciokrotnie mniej tlenków azotu w porównaniu z podobnymi jednostkami wyposażonymi w konwencjonalne układy napędowe. Ponadto instalacja wysokoprężno-elektryczna sprawia, że 4600-tonowy Mannheim jest znacznie cichszy i wygodniejszy. Statek będzie wykorzystywany przez Rhenus Partnership – spółkę zależną niemieckiej firmy logistycznej Rhenus Group – do transportu między południowymi Niemcami, Antwerpią i Rotterdamem.
Innowacyjny wysokoprężno-elektryczny układ napędowy

Pomysł zastosowania wysokoprężno-elektrycznego układu napędowego został po raz pierwszy wysunięty przez firmę Rhenus. Skontaktowali się z Vink Diesel, rodzinną firmą z siedzibą w miejscowości Sliedrecht (Holandia), i poprosili ich o wyposażenie statku Mannheim w układ napędowy napędzany pięcioma silnikami PACCAR MX-13. Każdy z pięciu silników, które zostały przystosowane do użytku morskiego przez holenderską firmę NPS Driven, napędza generator, który zasila dwa silniki elektryczne, a w konsekwencji – dwie śruby napędowe statku.

Bezemisyjna żegluga

Układ napędowy oferuje maksymalną moc 1946 kW (2650 KM). Innowacyjny system zarządzania mocą kontroluje liczbę silników MX-13, które muszą pracować, i ich wydajność. Gdy Mannheim płynie przy pełnym obciążeniu w górę rzeki, używa wszystkich pięciu silników do generowania maksymalnej ilości energii elektrycznej. A kiedy żegluje z prądem, zazwyczaj wystarcza jeden silnik. Ta elastyczność zapewnia duże oszczędności paliwa i znaczne zmniejszenie emisji CO2.

Dodatkowy akumulator i dodatkowe źródło energii zasilane wodorem umożliwiają nawet tymczasowe wyłączenie silników, dzięki czemu statkiem można manewrować w pełni elektrycznie – i bezemisyjnie – gdy znajduje się w porcie. Mannheim może również poruszać się z zerową emisją, przepływając przez miasta położone nad rzeką.

Wydajne, czyste, ciche

„To rozwiązanie zapewnia znaczne korzyści”, mówi Peter van der Heijden, dyrektor NPS Driven. „Efektywność silników PACCAR MX-13 jest bezkonkurencyjna; uruchamiają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W porównaniu z podobnymi konwencjonalnymi układami napędowymi zużycie paliwa i emisja CO2 są o 30% niższe w porównaniu z analogiczną jednostką z konwencjonalnym napędem spalinowym. A fakt, że firma Rhenus wybrała HVO (uwodorniony olej roślinny) jako paliwo, oznacza, że Mannheim emituje o 90% mniej CO2, niż gdyby był zasilany zwykłym olejem napędowym. Co ważne, w przypadku jednostek PACCAR MX-13 emisja tlenków azotu jest również pięciokrotnie niższa niż najczystszych silników morskich dostępnych obecnie na rynku”.

Rewolucyjny układ napędowy, wysoka dostępność

„W przypadku układu napędowego tak rewolucyjnego jak ten chcieliśmy znaleźć najbardziej wydajne i najczystsze źródło energii na rynku. Silnik PACCAR MX-13 firmy DAF był najlepszym wyborem we wszystkich aspektach”, wyjaśnia Robert Graf-Potthoff, inspektor techniczny w firmie Rhenus. „Fakt, że silniki PACCAR MX-13 wymagają znacznie mniej konserwacji niż standardowe silniki morskie, znacząco zwiększa dostępność statku”.

 

Źródło: DAF Trucks Polska

TAG: DAF Components, DAF Trucks Polska, Mannheim, PACCAR MX-13, Vink Diesel

Co możesz jeszcze przeczytać

Firma Tevex Logistics modernizuje swoją flotę 
o 150 nowych Actrosów L marki Mercedes-Benz, 
aby zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo
Nowy numer magazynu e-Route on-line!
Wideorejestrator Prido i7 PRO | Na Osi Stroboskop

Najczęściej czytane

  • Truck Story: opowieść o śmieciarce na DAF’ie CF | Na Osi 1141

    Truck Story: opowieść o śmieciarce na DAF'ie CF...
  • Nie zabijaj, nie daj się zabić: Wyprzedzanie na maksa! | Na Osi 1141

    Szalona jazdę pewnym dostawczakiem. Materiał po...
  • Kiedy można dołożyć do 2 godzin jazdy? | Na Osi 1141

    Kiedy można dołożyć do 2 godzin jazdy? Materiał...
  • Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? | Na Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ma...
  • Nowe warianty zabudów dla MAN-a TGE

    Trójstronna wywrotka TRIGENIUS marki Meiller or...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP