NA OSI

TV BRAWOKONTAKT
  • OGLĄDAJ
    • naosi.pl
    • player.pl
  • ODCINKI
  • AKTUALNOŚCI
  • PROGRAM
    • o programie
    • godziny emisji
    • producent
    • sponsorzy
  • MASTER TRUCK
    • WYDARZENIE
    • MT ODCINKI
  • TRUCKER CLUB
  • TESTY
ZAREKLAMUJ SIĘ
  • Home
  • AKTUALNOŚCI
  • Zabudowa od firmy MEGA na elektrycznym Volvo FE

Zabudowa od firmy MEGA na elektrycznym Volvo FE

piątek, 06 Listopad 2020 / Opublikowane w AKTUALNOŚCI, GŁÓWNA, NEWS

Zabudowa od firmy MEGA na elektrycznym Volvo FE

 

 

Trzy lekkie elektryczne pojazdy Volvo FE – pierwsze w Europie ciężarówki elektryczne w tej konfiguracji – jeżdżą po Norwegii z zabudowami nyskiej firmy MEGA. Właściwie zabudowy przygotowały wspólnie firmy MEGA i jej partner na norweskim rynku, spółka MAUR Bilpåbygg. Podczas uroczystego przekazania pojazdów przewoźnikowi, firmie Tom Wilhelmsen AS, obecna była premier Norwegii – pani Ernie Solsberg.

Jak wygląda ta współpraca? Firmy MEGA z Nysy i MAUR Bilpåbygg AS współpracują od 2014 r. i wspólnie pracują nad projektami zabudów pojazdów, wprowadzając je na rynek norweski. Każdy proponowany przez Norwegów prototyp jest na wstępnym etapie opracowywany koncepcyjnie razem z firmą MEGA, następnie przygotowywany konstrukcyjnie i produkowany w Nysie. Po testach w Norwegii i informacjach zwrotnych, konstruktorzy z firmy MEGA optymalizują produkt, by mógł trafić do seryjnej produkcji.

Volvo FE Electric to trzyosiowy samochód ciężarowy o masie całkowitej do 27 ton. Elektryczny układ napędowy i zastosowane akumulatory są oparte na rozwiązaniach wykorzystywanych przez Volvo w autobusach. Model ten jest przystosowany m.in. do dostaw towarów i wywozu śmieci w obrębie miast czy też lekkiego transportu budowlanego. Może poruszać się w strefach czystego transportu, a dzięki cichej pracy układu napędowego znajduje też zastosowanie przy nocnych dostawach. Jego wykorzystywanie przyczyni się do redukcji poziomu zanieczyszczeń oraz hałasu w zatłoczonych metropoliach.

Jakie wyzwania stoją przed rynkiem transportu miejskiego?
Francja i Wielka Brytania wprowadziły zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi, który ma funkcjonować od 2040 r. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r. Zakazy te dotyczyć będą nie tylko samochodów osobowych, lecz także miejskich ciężarówek, choć producenci tych ostatnich będą mieć kilka lat więcej na przystosowanie się do nowych regulacji.
„Na naszych oczach zmienia się podejście do wymagań stawianych branży automotive. Rośnie znaczenie napędów alternatywnych. Przyszłość zdecydowanie będzie należała do pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, m.in. elektrycznych. Zmiany będą dotyczyły także naszej produkcji, ale jesteśmy na nie przygotowani. Dla jednego z naszych klientów już dostarczamy zmodyfikowane zabudowy do samochodu Volvo FE Electric” – podsumował Maciej Radomski, prezes zarządu MEGA Sp. z o.o.

MEGA i MAUR
Produkcja dla firmy MAUR obejmuje obecnie: przyczepy typu tridem i tandem oraz przyczepy wywrotki na obrotnicy przeznaczone do ciężkich prac drogowo-budowlanych, naczepy wywrotki z ruchomymi osiami stworzone głównie do robót ciężkich (budowa tuneli, wożenie skał, ostrych odłamków skalnych, dużych kamieni i cięższego odpadu drogowego). Kolejnym produktem są zabudowy stalowe do aut Volvo, Scania, Mercedes i innych.

Wszystkie produkty przeznaczone dla skandynawskich odbiorców wykonywane są ze stali Hardox, którą charakteryzuje bardzo duża wytrzymałość na ścieranie, uderzenia i inne uszkodzenia spotykane w ekstremalnych warunkach pracy. „Nasi partnerzy z Norwegii przywiązują wielką wagę do detali i wykończeń. Skrzynie są dodatkowo zabezpieczane oraz powlekane najlepszymi lakierami” – dodaje Krzysztof Grabowski, kierownik działu zabudów.

źródło: Samochody Specjalne

Samochody Specjalne STRONA
Samochody Specjalne FACEBOOK

TAG: na osi news, Volvo

Co możesz jeszcze przeczytać

Truck Story: DAF LF | Na Osi 1088
eksperci 928
Wydłużenie czasu jazdy dziennej? Strata karty kierowcy? | Eksperci odpowiadają
Logistyka łączy siły, by pomóc Ukrainie
Logistyka łączy siły, by pomóc Ukrainie

Najczęściej czytane

  • ZAJAWKA NA Osi 1141

    Bauma 2025 część 6: jak powstaje ekspozycja? Ki...
  • Truckerskie Wesele | Na Osi 1140

    Truckerskie Wesele Faustyny i Kamila....
  • Na Osi ODCINEK 1140

    Bauma 2025 i zrobotyzowane koparki, ekspert o s...
  • Nowa wersja serwisu DAF Ready-to-Go już dostępna

    DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego se...
  • Trucker Club ODCINEK 17/2025

    W 17 odcinku Trucker Clubu 10 część relacji z M...

Archiwum

  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • luty 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • Listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • 0

Kategorie

  • AKTUALNOŚCI
  • All
  • CIEKAWOSTKI
  • GŁÓWNA
  • KALENDARIUM WYDARZEŃ
  • KIEROWCA i JEGO AUTO
  • MASTER TRUCK
  • MOTO FARMER
  • NA OSI
  • NA OSI TV
  • NEWS
  • NIE ZABIJAJ NIE DAJ SIĘ ZABIĆ
  • ODCINKI
  • ODPOWIEDZI EKSPERTA
  • PROGRAM
  • PRZEWOŹNIK
  • REPORTAŻE
  • TELEDYSKI
  • TESTY
  • TRUCK STORY
  • TRUCK VS. TRUCK
  • TRUCKER CLUB
  • WARSZTAT
  • ZLOTY
  • ZWIASTUNY

Producent programu

Oglądaj naosi.pl
Oglądaj player.pl
Odcinki
Aktualności
O programie
Godziny emisji
Producent

Sponsorzy
Galeria
Master Truck
Trucker Club
Testy
Zareklamuj się
Kontakt

TV Brawo
Brawo Disco Polo
Studio
Fotolustro
Nasza załoga
Pracuj w TV Brawo
Praktyki

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Regulamin

Polityka prywatności

Designed by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

Producent programu

Główny sponsor programu

Telewizyjne Studio BRAWO,
ul. Nowowiejska 1, 46-073 Chróścina

Tel.: + 77 464 02 08
e-mail: biuro@tvbrawo.pl

Polityka prywatności

Regulamin

Made by EXODUS BRAND  © 2019 Studio BRAWO All rights reserved.

TOP