Flotę firmy Budmat Transport z Płocka zasiliło w ostatnim czasie dziesięć nowoczesnych pojazdów dystrybucyjnych Renault Trucks D 16 MED 4×2. Pracują w transporcie elementów systemu rynnowego z PVC produkowanego przez Budmat S.A. Przewoźnik wybrał te pojazdy po wnikliwej analizie kosztów eksploatacji i docenił ich zalety, takie jak niska masa własna, wysoka ładowność, mocne i ekonomiczne silniki, a także bardzo dobra zwrotność i wygoda kabin. Nie bez znaczenia była też jakość oferty i obsługi zaproponowane przez Renault Trucks. Warto dodać, że to nie pierwsze pojazdy francuskiej marki we flocie firmy. Wiosną trafiło do niej 35 ciągników siodłowych Renault Trucks T, a relację z przekazania zobaczyć możecie: tutaj. Teraz przewoźnik kupił 10 pojazdów ciężarowych Renault Trucks D 16 MED 4×2 R 280 o dopuszczalnej masie całkowitej 16 t. Napędzane są sześciocylindrowymi silnikami DTI 8 o pojemności 7,7 l, osiągającymi maksymalną moc 280 KM i rozwijającymi maksymalny moment obrotowy 1050 Nm w zakresie od 950 do 1600 obr./min. Napęd jest jest przekazywany na tylne koła przez zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic 6AS 800 (6 zsynchronizowanych biegów w przód i 1 wsteczny). Pojazdy mają hamulec wydechowy o mocy 120 kW przy 2800 obr./min).
Budmat_1 Trzystulitrowy zbiornik paliwa gwarantuje bardzo dobry zasięg. Dla zapewnienia mobilności – np. na placu budowy – wyposażono je także w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. Ze względu na specyfikę pracy, wymagającą przez cały rok dojazdów do hurtowni i na budowy, położone często przy nieutwardzonych drogach, takie rozwiązanie bardzo ułatwia kierowcom pracę. Nowe pojazdy mają wydłużone kabiny typu Global z łóżkiem, klimatyzacją i niezależnym ogrzewaniem postojowym. To pierwsze zapewnia zarówno wygodny odpoczynek podczas pokonywania długiej drogi, jak i umożliwia kilkudziesięciominutową drzemkę na długiej pauzie. Pozostałe dwa rozwiązania też należą do lubianych przez kierowców, bo podnosząc komfort pracy i wypoczynku w kabinie zmniejszają zmęczenie, co z kolei przekłada się na wzrost bezpieczeństwa podczas jazdy. – Kabina jest wygodna, wszystko jest tu w takim miejscu, w jakim powinno być – mówi Jarosław Lewandowski, kierowca z Budmat Transport, który niedawno przesiadł się do Renault Trucks D z innego pojazdu. – Najbardziej jednak podoba mi się cichy i dynamiczny silnik sprzężony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, który na dodatek mało pali. Kolejna zaleta samochodu to bardzo dobra zwrotność – w naszej pracy wjeżdżanie w ciasne wjazdy to codzienność.
Budamat_3

Na ramie podwozi Renault Trucks D zostały osadzone nadwozia kurtynowe (suwane kurtyny na obu bokach, z naciągami na całej długości) o wewnętrznej długości aż 8450 mm, szerokości 2470 mm i wysokości ponad 3000 mm (całkowita wysokość pojazdu to 4000 mm). Z tyłu zamykane są aluminiowymi drzwiami o pełnej wysokości. Plandeki z trwałego materiału PVC zaopatrzono w grafikę reklamującą wyroby płockiego producenta. Przednia ściana ze sklejki z zewnątrz pokryta jest plandeką, z niej także zrobiony jest stały dach. Podłoga wykonana została z wodoodpornej sklejki z przeciwślizgową nawierzchnią. Boczne kłonice są przesuwne, co ułatwia prace przeładunkowe, a punkty mocowania ładunku rozmieszczone są w ramie podłogi.

– Dla przewoźnika w ostatecznym rozrachunku liczy się tylko koszt kilometra, przekładający się na wynik firmy – mówi Roman Rutecki, prezes Budmat Transport. – Przed ostateczną decyzją o wyborze sprawdzaliśmy wszystko bardzo dokładnie: oprócz kosztów eksploatacji czy dostępności serwisu, przygotowaliśmy precyzyjną specyfikację techniczną zawierającą wymagania dla pojazdu co do mocy silnika, momentu obrotowego, układu hamulcowego czy wyposażenia, a także masy całkowitej. Ponieważ człowiek za kierownicą jest bardzo ważny, pojazdy dobieraliśmy też pod kątem wygody i bezpieczeństwa pracy. Kupione przez nas Renault Trucks mają zautomatyzowane skrzynie biegów i komfortowo wyposażone kabiny. Uważam, że wybraliśmy optymalne dla nas rozwiązanie transportowe.

Budmat_2Renault Trucks D to samochody Nowej Gamy wprowadzone do sprzedaży zaledwie trzy lata temu. – Jesteśmy jednym z trzech producentów, którzy oferują na rynku pełną gamę pojazdów ciężarowych już od 2,8 tony dopuszczalnej masy całkowitej. Podwozia przeznaczone do pracy w dystrybucji to od wielu lat jedna z naszych specjalności – mówi Marek Zawistowski, menedżer odpowiedzialny w Renault Trucks za sprzedaż tego rodzaju produktów. – Tym, co wyróżnia naszą ofertę od konkurencji jest jej jakość – mamy nowo opracowane pojazdy z ekonomicznymi silnikami, niską masą własną, a więc także wysoką ładownością. Do wyboru jest kilka kabin i różne rozstawy i konfiguracje osi, co umożliwia idealne dopasowanie pojazdu do potrzeb użytkownika. Doskonałe jest przygotowanie podwozi do współpracy z najróżniejszymi zabudowami. To wszystko zapewnia niskie koszty eksploatacji. Nie bez znaczenia jest też nasza oferta gwarancyjna i serwisowa. Dostarczamy nie tylko pojazdy, ale kompletne i niezawodne rozwiązanie transportowe dopasowane do potrzeb klienta.

Budmat Transport to spółka-córka istniejącej od 1991 r. firmy Budmat, jednego z największych polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych, systemów rynnowych, profili do suchej zabudowy i usługowym cięciu blach stalowych. W 2005 r. spółka Budmat Transport wyodrębniła się jako samodzielny podmiot i dziś, po jedenastu latach istnienia, jest jednym z największych operatorów transportowych na krajowym rynku przewozów drogowych.

Flota liczy ponad 100 zestawów (wszystkie naczepy to tzw. „coilmuldy” przystosowane do przewozu blachy w kręgach) i 20 skrzyniowych samochodów ciężarowych. Spółka współpracuje na stałe z liczną grupą przewoźników, co pozwala na realizację kilkuset dostaw dziennie. Niemal połowa zleceń to obsługa dostaw produktów z firmy macierzystej – Budmatu do sieci dystrybutorów rozsianych po całej Polsce. Druga połowa zleceń to przewozy realizowane na potrzeby zewnętrznych klientów, głównie producentów stali, firm chemicznych, ale również mniejszych przedsiębiorstw produkcyjnych czy handlowych. 85 procent tej działalności to transport krajowy, a tylko 15 procent międzynarodowy.

 

Zobacz także