Pierwsze niemieckie przejście dla pieszych 3D powstało w Schmalkalden w Turyngii. Kolejnymi interesują się w Viersen i Essen czy australijskie Cairns. Trojwymiarowe-przejscie-dla-pieszychNatomiast Holendrzy już 17 lat temu wycofali się w takiego oznakowania, gdyż nie poprawia bezpieczeństwa pieszych. Trójwymiarowe przejście wykorzystuje zjawisko złudzenia optycznego w formie przeszkody, co ma skłonić go do zmniejszenia prędkości. Czy faktycznie? Na zlecenie Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Południowej Holandii badanie „przejścia 3D” wykonała firma Grontmij Verkeer & Infrastructuur company.Efekty? Kierowcy zbliżający się do przejścia 3D chwalą rozwiązanie (86 proc.), ale różne pomiary prędkości wykazały, że zastosowanie oznakowania 3D miało niewielki wpływ lub nie miało żadnego wpływu na prędkość, z jaką jechali.
Źródło fotografii: http://podroze.gazeta.pl/

Zobacz także