Początek roku to zwyczajowo czas na snucie planów ale i rozliczanie przeszłości. Dla firmy MAN Truck & Bus ubiegły rok był owocny, gdyż zgromadziła znaczną ilość wyróżnień, a także ma konkretny atut w rękawie, który zadziwi zarówno wiernych marce klientów jak i konkurencję. O tym wszystkim branżowi dziennikarze motoryzacyjni rozmawiali z kierownictwem firmy na dorocznej konferencji w Warszawie. Spotkanie symbolicznie zamykało rok, w którym świętowano okrągłe 100 lecie obecności MAN na rynku pojazdów użytkowych, uderzono więc w historyczną nutę, chwaląc się manowskim silnikiem zasilającym już w 1902 roku elektrownię hotelu Bristol w Warszawie. Niewiele młodszy jest lew z firmowego logo, bo pojawił się już w 1913 roku na pojazdach marki Büssing, którą MAN wchłonął niemal pół wieku temu. Na konferencji podkreślano, że M.A.N. działa na terenie całego naszego kraju dzięki własnej sieci punktów serwisowych, jak i warsztatom partnerskim.  W każdym z nich wykonywane są standardowe usługi, także te, które obejmuje kontrakt serwisowy. Z taką opcją nabywany jest już co czwarty pojazd. Do dyspozycji jest między innymi  assistance Mobile 24, lub autoryzowany przez firmę system zarządzania flotą MAN Telematics®. Mając na uwadze konieczność podnoszenia kwalifikacji mechaników, akademia MAN organizuje szkolenia techniczne. Natomiast MAN ProfiDrive® to projekt uczący kierowców ekonomicznego użytkowania ciężarówek z pod znaku lwa. Takie działania przynoszą pozytywne skutki, poparte ilością sprzedanych ciężarówek.  „MAN wrócił na właściwe miejsce i w roku 2015 sprzedając 4 183 auta, to wynik rejestracji, znalazł się na czele całej stawki.” – powiedział Piotr Stański Prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska.

W 2015 roku MAN był pierwszy przed DAF’em z liczbą 3902 samochodów i Mercedesem, który dostarczył  3555 aut. Analizy wskazują, że z każdym rokiem rośnie też sprzedaż pojazdów używanych. W ubiegłym roku były to 844 ciężarówki, co stanowi prawie 20-to procentowy przyrost w porównaniu do poprzedniego. Badania niezależnej organizacji certyfikującej TÜV wskazują, że są to najmniej awaryjne pojazdy w ciężkiej Piotr Stański Prezes zarządu MAN Truck & Bus Polskakategorii, co potwierdziło się czwarty raz z rzędu.
„Również na rynku autobusowym udało nam się sprzedać pojazdów mnóstwo, co dało nam drugie miejsce jeśli chodzi o udział w rynku.”
Łącznie w 2015 sprzedano 125 pojazdów miejskich i 23 turystyczne. Niskopodłogowe, miejskie Lion’s City pochodzą z fabryki w Starachowicach. O zaufaniu klientów do marki mogą świadczyć dwa duże kontrakty na dostawy nowych pojazdów do obsługi linii miejskich we Wrocławiu i Tychach, a także kilka mniejszych, na przykład z MPK Siedlce, MZK Stargard Szczeciński, czy MZK Opole, które w ciągu czterech ostatnich lat zakupiło już 60 sztuk. A ostatnio 34 autobusy turystyczne nabyte zostały przez Skarb Państwa. Atutem manowskich konstrukcji jest to, że producent poza tradycyjnym, oferuje też oszczędne napędy zasilane CNG, rozwiązania hybrydowe, jak również coraz modniejsze  autobusy elektryczne. Kierując się opiniami klientów w firmie pracowano także nad nowym pojazdem z segmentu VAN, wchodząc w obszar wagowy, w którym dotychczas MAN nie operował. Szczegóły zdradził nam Piotr Stański, Prezes zarządu MAN Truck & Bus Polska: „MAN Van auto, które, otrzymuje oznaczenie TGE. To będzie zupełnie nowy produkt z doskonałymi parametrami jeżeli chodzi o stronę techniczną jak i spalanie są już potwierdzone, pierwsze testy drogowe za nami tak, że jesteśmy w stanie z naprawdę dużym optymizmem patrzeć na rynek samochodów dostawczych.”
Na konferencji nie przedstawiono zbyt wielu szczegółów, jednak wiadomo już, że będzie to lekki pojazd transportowy, w którym będzie można dokonać modyfikacji zabudowy dostosowując ją do własnych potrzeb. Nowa konstrukcja powstała w wyniku współpracy z Vokswagenem i będzie realizowana na bazie Craftera, a całość produkcji zostanie ulokowana w nowej fabryce VW we Wrześni koło Poznania. Po raz pierwszy pojazd zostanie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych IAA w Hanowerze, a na drogi ma wyjechać z początkiem 2017 roku, oczywiście w firmowych barwach MAN.

Zobacz materiał w odcinku: tutaj 

 

 

Zobacz także