Komisja Europejska pracuje nad projektem systemu automatycznego ważenia ciężarówek.Stroboskop Tachografy Drabpol1 Zbyt duża masa pojazdu to jedno z najpoważniejszych naruszeń. W Polsce kara wynosi od 500 do 15 tys. zł. Pomiary miałyby odbywać się przy pomocy czujników w ciężarówce, a następnie rejestrowane w tachografie. Nawet co trzecia ciężarówka na polskich drogach waży ponad normę. Kolejnym tematem KE jest plombowanie systemu tachografów w pojazdach. Obecnie zabezpieczeniu podlega tylko czujnik ruchu oraz tachograf, bez okablowania systemu. Brak jednolitych wytycznych co do samego procesu plombowania, wynika z rodzaju i marki pojazdu. Projekt nowego systemu plombowania powinien zbiec się w czasie z obowiązkiem montowania inteligentnych tachografów. Duńska policja, wykryła wzrost manipulacji tachografami – było ich ponad 2 razy więcej niż w 2015 r.

Zobacz także