W porównaniu z rokiem 2017 liczba wykrytych nieprawidłowości wzrosła – podają www.motofakty.pl. Przedstawiamy listę stacji na których stwierdzono uchybienia.

Źródło fotografii: https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/najwazniejsze-zmiany-ktore-juz-wkrotce-czekaja-kierowcow,851576.html
Źródło fotografii: https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/najwazniejsze-zmiany-ktore-juz-wkrotce-czekaja-kierowcow,851576.html

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2018 r. nieprawidłowości wykryto na 3,6 proc. kontrolowanych stacji paliw. W całym roku 2017 było to 2,5 proc. Najgorzej jest w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie aż 14,8 proc. kontroli pierwszych i powtórnych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. W odniesieniu do oleju napędowego stwierdzono tzw. niewłaściwą stabilność oksydacyjną oraz zbyt niską temperaturę zapłonu. W praktyce oznacza to większe ryzyko zatykania filtrów oraz zanieczyszczeń wtryskiwaczy. Problem w przypadku benzyny dotyczył niewłaściwej prężności par. To może spowodować ryzyko dławienia silnika.

Lista stacji na których stwierdzono nieprawidłowości

Województwo dolnośląskie
Shell, Kudowa Zdrój, ul. Słona 133A — benzyna; niewłaściwa prężność par.
Województwo kujawsko-pomorskie
Olkop, Aleksandrów Kujawski, ul. Przemysłowa 1A  -  olej napędowy; niewłaściwa zawartość siarki.
Olkop, Nowe, ul. Komierowskiego 28  –  olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Wszelaki, Janiszewo 54 –  benzyna; niewłaściwa prężność par.
Olkop Bis, Radziki Duże 67B — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Soraj, Okalewo 133 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Luxtank, Plewno 7A — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna i temperatura zapłonu.
Domżalski, Orłowski, Brzozie 1B — olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.

Województwo lubelskie
PAW-TANK, Żyrzyn, Osiny 271C — benzyna; niewłaściwa liczba oktanowa.
Wach, Biłgoraj, ul. Zakopiańska 90 — benzyna, nieprawidłowa prężność par.
Spółdzielczy Zakład Gospodarski, Józefów, ul. Armii Krajowej 13 — olej napędowy; niewłaściwa zawartość siarki.

Województwo lubuskie
MAD, Torzym, ul. Świebodzińska — olej napędowy, niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
BP, Słubice, ul. Transportowa 8C  -  olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.

Województwo małopolskie
Boroń, Cianowice 119 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.

Województwo mazowieckie
Nova Oil, Nowy Dwór Mazowiecki, ul Przemysłowa 4  -  olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.
Pegas Grupa, Wilków 1 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Trakt, Huta Błędowska 1B — olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.

Województwo opolskie
Petronaft, Kędzierzyn-Koźle, ul. Gliwicka 27 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna

Województwo podlaskie
Benzol, Turośl, ul. Olsztyńska 2  -  olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.

Województwo pomorskie
Master, Kolbudy, ul. Przemysłowa 4  -  olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.
Jarko, Malbork, ul. Daleka 117  -  olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.
Sportowa Centrum, Gdynia, ul. Sportowa 8 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna i temperatura zapłonu.

Województwo śląskie
Warmar, Przymiłowice, ul. Zamkowa 153 — benzyna; niewłaściwa liczba oktanowa.
Lotos, Ruda Śląska, ul. 1-Maja 358 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Orlen, Mikołów, ul. Gliwicka 98 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.

Województwo świętokrzyskie
D. Łojek i J. Łojek, Górno 135 — olej napędowy; niewłaściwe: liczba cetanowa, lepkość w temp. 40 stopni Celsjusza, temperatura zapłonu, gęstość w temperaturze 15 stopni Celsjusza.

Województwo wielkopolskie
Watis (fr. Orlen), Golina, ul. 1 Maja 79  –  olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.
Mawex, Kalisz, ul. Obozowa 4  –  olej napędowy; niewłaściwa temperatura zapłonu.

Województwo zachodniopomorskie
CPN, Smardzko 5  - olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Oktan Energy, Szczecin, ul. Hryniewieckiego 12 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Chromicz, Lipiany, ul. Myśliborska 8 — olej napędowy; niewłaściwa stabilność oksydacyjna.
Źródło: https://www.motofakty.pl